اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حزب ‌التحریر مصر تاکید کرد

همکاری احزاب و گروه‌های مصری بر پایه وحدت ملی

خبرگزاری فارس: رئیس حزب التحریر مصر گفت: ضروری است که همه گروه‌ها و احزاب مصری با یکدیگر همسویی و همکاری داشته و بر اساس وحدت ملی گردهم آیند تا در آینده با حوادث دردناک مواجه نشویم.

همکاری احزاب و گروه‌های مصری بر پایه وحدت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم راسم احمدالنفیس پیش از ظهر امروز در دیدار هیئت سیاسی مذهبی مصر با برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: حوادث موجود در صحنه سیاسی مصر در شرایط کنونی، بدون در نظر گرفتن سلسله حوادث روی داده در گذشته این کشور امکانپذیر نیست.

وی افزود: بررسی حوادث گذشته مصر نیازمند توجه به رویدادهای کنونی و استفاده از مهندسی معکوس است زیرا شباهت‌هایی میان مصر و ترکیه در این خصوص وجود دارد.

رئیس حزب التحریر مصر با اشاره به ممنوع‌سازی فعالیت احزاب سیاسی در پایان دهه 40 میلادی در ترکیه گفت: هم‌اکنون حزب عدالت و توسعه قدرت را در این کشور در دست گرفته و این امر نشان‌دهنده تحولات عمیق این کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در دوره‌ای که آتاتورک تلاش زیادی برای ممنوعیت فعالیت‌های اسلامی در ترکیه انجام می‌داد، مصر در شرایط خوبی از این نظر به سر می‌برد و احزاب اجازه فعالیت داشتند اما اسلام‌گراهای ترکیه برای بازگرداندن خلافت اسلامی تلاشی نکردند در حالی که اخوان‌المسلمین برای احیای این مسئله اقداماتی انجام داد.

رئیس حزب التحریر مصر ادامه داد: نیروهای سیاسی مصر در هر جریانی که باشند بخشی از ملت مصر هستند و ضروری است که همه گروه‌ها با یکدیگر همسویی و همکاری داشته و بر اساس وحدت ملی گردهم آیند تا در آینده با حوادث دردناک مواجه نشویم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول