اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کمیته عالی انتخابات مصر فعالیت خود را تعلیق کرد

خبرگزاری فارس: کمیته عالی انتخابات مصر در اعتراض به اظهارات برخی از نمایندگان پارلمان الشعب این کشور، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد و نشست امروز خود با نامزدهای انتخاباتی را لغو کرد.

کمیته عالی انتخابات مصر فعالیت خود را تعلیق کرد

به گزارش فارس به نقل منابع خبری مصری، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، در اعتراض به اظهارات برخی از نمایندگان پارلمان الشعب این کشور فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند.

توقف فعالیت‌های کمیته عالی انتخابات مصر پس از آن صورت می‌گیرد که اظهارات برخی از نمایندگان پارلمان مصر در جلسه روز گذشته (دوشنبه) از سوی کمیته انتخاباتی به عنوان اظهاراتی توهین‌آمیز تلقی شد.

کمیته عالی انتخابات مصر که مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه آینده را فراهم می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش صورت گرفته، این کمیته روز سه‌شنبه با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و ارباب جراید دیدار نخواهد کرد.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر دلیل لغو این نشست را فراهم نشدن شرایط مناسب برای این دیدار بیان کرد.

مشخص نیست، این تصمیم کمیته عالی انتخابات مصر بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تاثیر گذار باشد یا خیر.

انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است در تاریخ 23 و 24 ماه می برابر با 3 و 4 خرداد برگزار شود.

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرده است، اعضای پارلمان مصر به این کمیته ابراز بی‌اعتمادی کرده و به قضات آن توهین کرده‌اند و درپی آن از شورای عالی نظامی مصر خواسته‌اند،‌ به منظور ادامه فعالیت‌های این کمیته در روند فعالیت‌های آن دخالت کند.

در ادامه بیانیه کمیته عالی انتخابات مصر آمده است: در صورتی‌که برخی افراد درصدد پیچیده کردن اوضاع و ایجاد تنش باشند، کمیته عالی انتخابات فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر با وجودی‌که چهار روز از حوادث جمعه خونین العباسیه می‌گذرد، شورای عالی نظامی مصر برای چهارمین شب متوالی مقررات منع رفت و آمد در اطراف وزارت دفاع را تمدید کند.

مقررات منع رفت و آمد از ساعت 23 تا 6 بامداد به وقت محلی در میدان العباسیه و اطراف مقر وزارت دفاع مصر در آن منطقه اجرا در می‌آید. 

در جریان درگیری‌های جمعه گذشته بین تظاهرات‌کنندگانی که خواستار کناره‌گیری نظامیان از قدرت بودند و نظامیان مصر یک نفر کشته، 296 نفر مجروح و 373 نفر بازداشت شدند.

این درحالی است که در جریان درگیری‌های خونین چهارشنبه گذشته وزارت دفاع مصر نیز 20 نفر کشته شدند. این درگیری‌ها زمانی روی داد که به ظاهر شماری از اهالی منطقه العباسیه به تحصن‌کنندگان مقابل وزارت دفاع در اعتراض به مسدود کردن خیابان‌ها حمله‌ور شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول