اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید پوتین بر کسب تضمین عدم جهت‌گیری ضدروسی سپرموشکی آمریکا

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه روسیه بر اساس دستور "ولادیمیر پوتین" موظف شد تا ضمانت لازم در خصوص عدم جهت‌گیری سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا علیه توان بالقوه راهبردی و بازداندگی هسته‌ای روسیه را بدست آورد.

تاکید پوتین بر کسب تضمین عدم جهت‌گیری ضدروسی سپرموشکی آمریکا

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه وزارت امور خارجه و سایر ارگان‌های فدرال قوه مجریه را موظف نمود تا تحقق توافقات مربوط به پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی بین روسیه و آمریکا را تامین نموده و همچنین به ضمانت محکمی در رابطه با عدم جهت‌گیری سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا علیه توان بالقوه راهبردی و بازدارندگی هسته‌ای روسیه دست یابند.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، این مسئله در حکم «اقدامات برای تحقق خط مشی سیاست خارجی فدراسیون روسیه» مورد تاکید رئیس‌جمهوری روسیه قرار گرفته است.

در این حکم در بندی که صرفا مربوط به روابط آتی روسیه با ایالات متحده آمریکا می‌شود، یادآوری شده است که وزارت امور خارجه روسیه باید در روابط با این کشور خط مشی در راستای برقراری روابط با ثبات و قابل پیش بینی بر اساس اصول برابری، عدم دخالت در امور داخلی، احترام متقابل و توسعه همکاری‌های دوجانبه و مشارکت در حل و فصل مسائل بین المللی را مورد اجرا بگذارد.

ضمن اینکه وزارت خارجه و دیگر ارگان‌های فدرال قوه مجریه باید دقت بسیار زیادی در افزایش همکاری‌های تجاری-اقتصادی، گسترش فعالیت کمیسیون‌های دوجانبه ریاست جمهوری روسیه و آمریکا، تامین رژیم برابر و مطابق با قوانین بین المللی روابط تجاری و همچنین کار فعال در زمینه ممانعت از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه دولت آمریکا علیه افراد حقیقی و حقوقی روسی، پیش‌برد مذاکرات مربوط به لغو رژیم روادیدی بین دو کشور و تحقق توافقات دوجانبه مربوط به پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی داشته باشند.

علاوه بر این وزارت امور خارجه روسیه موظف است تا مذاکرات مربوط به ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی را تنها در صورت رعایت همه موارد مورد توافق دو طرف، از جمله تامین ثبات راهبردی موجود در جهان بویژه با توجه به طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا که تهدیدی برای این مسئله بشمار می‌رود، ادامه بدهد و تلاش کند تا به یک تضمین محکم در رابطه با عدم جهت‌گیری سپر موشکی آمریکا علیه توان بالقوه راهبردی و بازداندگی هسته‌ای روسیه دست یابد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول