اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

افزایش 13750 مترمکعبی ظرفیت مخازن نفتی بندر خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: براساس قرارداد، 13 هزار و 750 مترمکعب به ظرفیت‌ مخازن نفتی در بندر خلیج فارس افزوده می‌شود.

افزایش 13750 مترمکعبی ظرفیت مخازن نفتی بندر خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی عصر دوشنبه در حاشیه انعقاد قرارداد‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بندر خلیج فارس با بیان اینکه شتاب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی از ابتدای سال جاری محسوس است اظهار داشت: با نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و افزایش دو برابری ظرفیت عملیاتی آن تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این مجتمع بزرگ بندری در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه طی ماه جاری دومین قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بین منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و شرکت تعاونی افق، با موضوع احداث مخازن نفتی در بندر خلیج فارس منعقد شده افزود: در حال حاضر احداث مخازن و ایجاد ظرفیت در این بندر وارد روند مناسبی شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی افق نیز در ادامه در زمینه این قرارداد گفت: طی این قرارداد 13 هزار و 750 مترمکعب مخازن نگه‌داری قراردادهای نفتی توسط این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی ساخته می‌شود.

حبیب‌الله اکبری، مدت اجرای طرح را دو سال عنوان کرد و افزود: برای احداث این مخازن بیش از 36 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و قرارداد به روش BOT است.

وی گفت: با اجرای این قرارداد 30 نفر به طور مستقیم و حدود 200 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی مساحت اراضی واگذار شده برای این طرح را یک هکتار عنوان کرد و در زمینه فعالیت‌های شرکت ابراز داشت: شرکت تعاونی افق یکی از پنج تعاونی بزرگ کشور است که 3 هزار و 500 سهام‌دار دارد.

رئیس هئیت مدیره شرکت تعاونی افق، مشارکت در ساخت سیلوی 25 هزار تنی غلات در بندر امیرآباد، مشارکت در ساخت سایت نفتی با ظرفیت 30 هزار تن در بندر امام و سیلوی غلات نوشهر با ظرفیت 25 هزار تن، راه‌اندازی سیستم کنترل عملیات کانتینری CCS و مشارکت در ساخت ترمینال کالاهای خطرناک در بندر شهید رجایی را از فعالیت‌های این شرکت ذکر کرد.

بندر خلیج فارس واقع در شرق بندر شهید رجایی از زیرمجموعه‌های منطقه‌ ویژه اقتصادی با همین نام است که در زمینه انبار مواد نفتی و صادرات و واردات این نوع کالاها فعالیت دارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول