اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

607 اثر در گلستان به ثبت رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه 2 هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در استان شناسایی شده توانستیم 607 اثر را به ثبت برسانیم.

607 اثر در گلستان به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربان عباسی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست مشترک صاحبان امتیاز و مدیران مسئول نشریات استان گلستان، ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران و مدیران رسانه و مطبوعات در معرفی استان گلستان اظهار داشت: وظایف میراث فرهنگی در سه حوزه کاری و سه فرهنگ مختلف که یک اداره کل را تشکیل می‎دهد بسیار سنگین و خطیر است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی بیش از 7 هزار سال قدمت دارد تصریح کرد: در کنار ثبت 607 اثر در گلستان، اثر جهانی برج آجری جهان را داریم که در سال‎ جاری جشنی را با حضور مطبوعات و مردم استان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان عنوان کرد: با تلاش‎های انجام شده دو کاندیدای دیگر نیز برای ثبت جهانی معرفی کرده‎ایم که دیوار بزرگ دفاعی گرگان و شهر باستانی جرجان از آن جمله است و پیشنهاد بازسازی و مرمت این آثار به معاون رئیس جمهور داده شد تا بتوانیم به موقع این آثار را معرفی کنیم.

عباسی در خصوص صنایع‎دستی گلستان خاطر نشان کرد: هر یک از صنایع‎دستی ما بهتر از دیگری عرضه اندام می‎کند که بنا داریم در داخل کشور و برخی کشورهای همسایه بازاریابی این محصولات را هدف‌گذاری کنیم تا آثار هنری گلستان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی بیان داشت: در زمینه گردشگری نیز تمام طبیعت خدادادی در گلستان وجود دارد به گونه‎ای که گلستان با داشتن 20 آبشار به استان آبشارها شناخته می‎شود همچنین داشتن پارک‎های متنوع از زیبایی‎های این استان محسوب می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ابراز داشت: به قلم زیبای شما خبرنگاران و تلاش در این عرصه، گلستان از حالت عبوری برای مسافران خارج شد به طوری‎ که در سال 1389 اقامت یک‎و‎نیم شب را برای مسافران تجربه کرد و در پایان سال 1390 و ابتدای سال 1391 نیز این اقامت از یک‎و‎نیم شب به دوونیم شب ارتقا و این مسئولیت را نسبت به گذشته برایمان سنگین‎تر کرد.

عباسی در پایان از فعالیت جامعه خبری که معرفی استان گلستان را به کشور به بهترین نحو انجام داد قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول