اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

سپاه تفکر خود را بر اساس مکتب عاشورا بنا نهاده است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: سپاه پاسداران از جمله گروه‌هایی است که تفکر خود را بر اساس مکتب عاشورا و امام حسین(ع) بنا نهاده و به همین دلیل هر روز قدرتمند‌تر می‌شود.

سپاه تفکر خود را بر اساس مکتب عاشورا بنا نهاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند کریم در قرآن مجید می‌فرماید «ای پیامبر به این مردم بگو اگر پدران، فرزندان، همسران و خویشاوندان شما به علاوه اموال و ثروتی که دارید در نزد شما محبوب‌تر از خدا، پیامبر و جهاد باشد، باید منتظر آینده ناگواری باشید».

وی افزود: مسلمانان باید خدا، رسول و جهاد را جزو مهم‌ترین مسائل خود قرار دهند و در صفحه دل خویش آن را ثبت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان اینکه سپاه پاسداران یکی از قدرت‌های بزرگ انقلاب است گفت: شغل انسان حاصل فکر و اندیشه اوست و انتخاب شغل جهادگری و تلاش در راستای گسترش فرهنگ شهادت، از عنایات خداوند به سپاهیان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وقایع پس از انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: مستکبران خارجی و مستبدان داخلی در اوایل شروع نهضت اسلامی هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که این مسئله به انقلاب ختم شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه تبعید امام راحل(ره) به خارج از کشور به دلیل تاثیر سخن وی در جامعه ایران صورت گرفت عنوان داشت: پیروزی انقلاب مرهون عوامل متعددی است که نخستین مورد آن، مردم ایران هستند که خروج آنها موجب ظهور انقلاب و نیز حماسه‌هایی چون انتخابات و راهپیمایی‌های کنونی شده است.

وی دومین عامل پیروزی انقلاب را دین اسلام دانست و تصریح کرد: کمونیست‌ها و دشمنان اسلام همواره تلاش می‌کنند که مردم را نسبت به اسلام بدبین کنند و گاهی این دین الهی را مخالف فقرا و گاهی مخالف زنان معرفی می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سومین عنصر پیروزی انقلاب اسلامی ولایت فقیه است گفت: دشمنان اسلام و ایران پس از انقلاب در اندیشه عوامل پیروزی و حفظ این حماسه عظیم بودند و برای استحاله آن نقشه‌های فراوانی کشیدند به طوری که هم‌اکنون نیز تلاش‌های آنها برای مصادره کردن و بی‌اثر ساختن انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی مشهود است.

وی به انقلاب مردم مصر در دهه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: اقدامات کشورهای غربی موجب تغییر اهداف انقلاب مصر شده و در نهایت این کشور در زمان ریاست جمهوری مبارک، با آمریکا و اسرائیل پیمان دوستی برقرار کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: تغییر مسیر انقلاب‌های مردمی از جمله نقشه‌های استکبارگران است به طوری که در ایران نیز به دنبال همین مسئله بودند اما برخلاف انتظار آنها، روزبه‌روز بر قدرت انقلاب افزوده شد که این امر دارای دو عامل اساسی است.

استاد حوزه علمیه قم فرهنگ عاشورایی را نخستین عامل حفظ و قدرت یافتن انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: سپاه پاسداران از جمله گروه‌هایی است که تفکر خود را بر اساس مکتب عاشورا و امام حسین(ع) بنا نهاده و به همین دلیل هر روز قدرتمند‌تر می‌شود.

وی گفت: فرهنگ مهدویت دومین عامل پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی است زیرا مقدمه قیام صاحب‌الزمان(عج)، بیداری مستضعفان و مطرود شدن مستکبران بوده و نایب امام زمان(عج) در شرایط کنونی نیز ولی فقیه است که امروز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عهده‌دار این مسئولیت خطیر شده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به روایات ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: در آخرالزمان، صدای اسلام ناب از قم به گوش جهانیان می‌رسد و بر عظمت این شهر افزوده خواهد شد.

این مرجع تقلید افزود: لازم است که سپاهیان و همه اقشار مردم ایران به مطالعه آثار و کتاب‌های امام خمینی(ره) بپردازند که شامل صحیفه‌نور در 22 جلد، دفتر تبیان در 50 جلد و نیز وصیت‌نامه الهی سیاسی ایشان است.

وی با تاکید بر توجه همگانی به خداوند، جهاد و پیامبر گفت: دو نوع جهاد وجود دارد که نخستین مورد آن مبارزه با هوای نفس یا به تعبیر رسول گرامی اسلام(ص)، جهاد اکبر است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر توجه به عبادات واجب و مستحب توسط همه مردم به ویژه پرسنل سپاه پاسداران بیان داشت: عبادت سحرگاهان تأثیر فراوانی بر خودسازی انسان دارد و تنها در این صورت می‌توان به اصلاح دیگران و جامعه پرداخت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول