اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد شدید نمایندگان مصر از سفر هیئت پارلمانی این کشور به عربستان

خبرگزاری فارس: پارلمان الشعب مصر در نشست روز یک شنبه خود شاهد اعتراض و انتقاد شدید اعضای آن به دلیل سفر هیئت پارلمانی این کشور به عربستان و دیدار با مقامات مسئول سعودی جهت رفع تنش به وجود آمده بین دو کشور بود.

انتقاد شدید نمایندگان مصر از سفر هیئت پارلمانی این کشور به عربستان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کمیسیون امور عربی پارلمان الشعب مصر در نشست اخیر خود که امروز بعد ازظهر (یک‌شنبه) برگزار شد با حملات انتقاد و سرزنش‌های شدید بسیاری از اعضای پارلمان مواجه شد.

بسیاری از نمایندگان پارلمان الشعب مصر از سفر هیئتی از به نمایندگی از پارلمان به عربستان سعودی جهت دیدار با مقامات مسئول این کشور جهت رفع تنش به وجود آمده میان دو کشور به شدت انتقاد کردند.

این نمایندگان پارلمان الشعب تاکید کردند که هم اکنون گروهی بازرگان و تاجر پیشه بر آن حاکم هستند.

"امین اسکندر"، نماینده پارلمان الشعب از "حزب الکرامه" در این‌باره گفت: آنچه هم اکنون مصر با آن مواجه است و در آن روی می‌دهد، یک بحران و عدم فهم واقعی سیاست است.

وی گفت: ما نمی‌فهمیم چگونه است که برخی صاحبان سرمایه خود را وارد سیاست و پارلمان و دستگاه‌های دولتی کرده‌اند و آنچه هم اکنون روی می‌دهد، توهین‌آمیز بوده و نقش واقعی مصر را کمرنگ می‌کند، به ویژه آنکه پس از این دیدار عربستان سعودی اعلام کرد که به مصر 500 میلیون دلار کمک می‌کند و این اقدامی بسیار توهین‌آمیز و لکه ننگ بر پیشانی کشور است و بی‌تردید سیاست اینگونه نیست.

اسکندر در ادامه افزود: ما اصل سرخم کردن و بوسیدن دست پادشاهان را رد می‌کنیم و از حیث ما بر حل این مشکل و تنش از طریق دیپلماتیک تاکید می‌کردیم، به جای اینکه به صاحبان منافع و سرمایه‌دارانی متوسل شویم که به دنبال یافتن فرصت‌های شغلی برای نزدیکان خود هستند.

این نماینده پارلمان مصر این سوال را مطرح کرد که چرا باید فردی چون "مصطفی بکری" در این هیئت حضور داشته باشد،‌ آیا او سخنگوی شورای عالی نظامی مصری بود، بی‌تردید پارلمان الشعب با این اقدامات خود اعتبار خود را در میان مردم از دست می‌دهد.

وی در ادامه انتقادات خود گفت: هزینه هواپیمایی که هئیت پارلمانی مصر را به عربستان منتقل کرد، را "السید البدوی" پرداخت کرده بود و چون با اعتراض رئیس کمیسیون امور عربی مواجه شد که نه چنین نبوده، بلکه هزینه سفر را عربستان پرداخت کرد و اسکندر در پاسخ گفت که این بسیار بدتر و خطرناک‌تر است.

این درحالی است که "سعود الفیصل"، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با سرلشکر "مراد موافی"،‌ رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر دیدار کرد که برای سفری کوتاه در عربستان به سرمی‌برد.

گفته شده است، وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر در این دیدار روابط دو جانبه و راه‌های توسعه و گسترش این روابط و همکاری دو کشو را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

روابط دو کشور عربستان سعودی و مصر به دنبال بازداشت "احمد الجیزاوی"، وکیل مصری در فرودگاه جده که برای انجام مراسم حج عمره راهی این کشور شده بود، به شدت متشنج شد.

الجیزاوی که وکالت شماری از اتباع مصری دربند رژیم سعودی را برعهده داشت،‌ پس از اطلاع از وضعیت بسیار اسفبار آنها در این زندان‌های آل‌سعود از "عبد الله بن عبد العزیز"، پادشاه عربستان به دلیل سیاست‌های انتقاد کرد.

بازداشت الجیزاوی در توسط رژیم سعودی با اعتراض بسیار شدید مردم مصر مواجه شد که تحصن آنها در برابر سفارت عربستان در قاهره و سردادن شعارهایی علیه رژیم سعودی و به دنبال آن بسته شدن سفارت عربستان و دو کنسولگری آن در اسکندریه و سوئز و سپس ترک قاهره به واسطه سفیر سعودی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول