اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ماموریت معلمان به اندازه جایگاه رفیع آنان دشوار است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به همان اندازه که جایگاه معلم در نظر ما رفیع و والاست، به همان میزان نیز مأموریت آنان سنگین و دشوار خواهد بود.

ماموریت معلمان به اندازه جایگاه رفیع آنان دشوار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با شواهد و قرائنی که وجود دارد و صد البته برای دنیا نیز ثابت شده است با علم و دانش یا به عبارتی با تبار علم و دانش عناد و کینه داشته و دارد و در اوایل انقلاب یا ترور شخصیت‌های علمی و امروز با ترور دانشمندان هسته‌ای این عناد را بروز و ظهور داده است.

وی افزود: همه این دشمنی‌های استکبار به هر حال نشان از حقانیت جمهوری اسلامی بوده و شهدای ترور با خون ثابت کردند کید و دسیسه دشمن هرگز در برابر عزم ملت ایران اثری نداشته و نخواهد داشت.

بیگی تصریح کرد: اساس تعلیم و تربیت شانی از شئون خداوندی است که در درجه اول آن را به انبیاء و اولیاء محول کرده و در بین انسان‌ها این سنت به کسانی به عنوان معلمان واگذار شد تا با ایثار و تلاش شبانه‌روزی چراغ راه انسان‌هایی باشند که تاریخ را می‌سازند.

وی افزود: در تایید جایگاه رفیع معلم همین بس که در آیات و روایات به قلم سوگند یاد شده ضمن آنکه تعلیم و تزکیه از چنان اهمیتی برخوردار است که در آیات قرآن خداوند مکرر آنها را مورد تاکید قرار داده است.

استاندار ‌آذربایجان‌شرقی گفت: اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که از تاریخ نباید غفلت کرد چرا که چراغ راه‌ آیندگان است و از این رو معتقدیم آنانی که تاریخ‌ساز شده و راه سعادت و تعالی را طی کردند در محضر معلمانی تلمذ کردند که بی‌شک در تربیت نسل‌ها از هیچ تلاش مضایقه نکرده و اینگونه تاثیرگذار شدند.

وی با اشاره به این فرموده امام راحل که من در سیمای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بزرگ‌زنان و بزرگ‌مردانی  را می‌بینیم که تاریخ پرافتخار کشور را خواهند ساخت، افزود: این امر وظیفه معلمان و نظام آموزش و پرورش را سخت‌تر می‌کند که باید در راه تربیت نسل‌ها کوتاهی نکرده و با تعهد مثال‌زدنی خود نخبگانی چون احمدی‌روشن، علیمحمدی و شهریاری‌ها را تحویل نظام اسلامی دهند.

بیگی گفت: امروز باید به نسل نوجوانان و جوان به خصوص دانش‌آموزان تبیین شود که در پشت این میزها که امروز آنها نشسته‌اند،چه کسانی درس آموخته و تربیت شدند، افرادی که تاریخ را به حق متحول کرده‌اند و نام ایران و ایرانی در جهان بلندآوازه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در مدارس رشدیه و دارالفنون استان بزرگانی تربیت شدند که به حق نقش بی‌بدیلی در تاریخ این مرز و بوم داشتند که باید به جوانان معرفی شوند.

بیگی با بیان اینکه همچنان بار سنگین تعلیم و تربیت نسل‌های مختلف بر عهده آموزش و پرورش کشور است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر در سطح آموزش عالی کشور نیز شاهد رشد و ارتقای زیادی بوده‌ایم اما دستیابی به این جایگاه به خاطر بهره‌مندی از خزائن و برکات فرهنگی، آموزش و پرورش در تربیت فرزندان ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: به همان میزان که جایگاه معلمی شایسته و ارزشمند است، مأموریت آن نیز سنگین و دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول