اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان:

توقع مردم اصفهان از سازه‌های عمرانی بیش از سایر ایرانیان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: توقع مردم اصفهان از نحوه ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی بیش از سایر ایرانیان است.

توقع مردم اصفهان از سازه‌های عمرانی بیش از سایر ایرانیان است

حمیدرضا صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اینکه مردم اصفهان به طور دقیق در مورد نحوه ساخت و ساز بناهای عمرانی شهر نظر می‌دهند و احساس نارضایتی یا خوشحالی خود را بیان می‌کنند نشان از توقع مردم این شهر از مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه قبول دارم در ساخت بناهای عمرانی شهر اصفهان از هنر اسلیمی استان استفاده نکردیم، بیان داشت: هنوز پروژه‌های عمرانی اصفهان را مطابق با فرهنگ و هنر سنتی اصفهان بومی‌سازی نکردیم.

رئیس دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با پل روگذر و زیرگذر امام خمینی اضافه کرد: روگذر این پل را کامل کردیم و هنوز زیرگذر و وسط گذر آن تکمیل نشده است و با آزادسازی خیابان‌های اطراف و دوبانده کردن خیابان شکل اصلی این پل بیش‌تر نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ یک از پروژه‌ها از نظر فنی، مردمی و هنری کامل نیست، ادامه داد: یک پروژه، چندوجهی است و باید تمام جنبه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد اما با اطمینان می‌گویم که هیچ یک از پروژه‌های اصفهان از نظر استحکام ناپایدار ساخته نشده است که احتمال ریزش آن برود.

صفوی با بیان اینکه سازه‌های عمرانی امروز اصفهان قابل مقایسه با 400 سال قبل نیست، ادامه داد: قبول دارم که نمی‌توان ساخت ‌و سازهای امروزی را با دوران صفویه مثل سی ‌و سه‌ پل و پل خواجوی اصفهان که مملو از هنر سنتی اصفهان است، مقایسه کرد.

وی به تأثیر تحریم‌های ایران برای واردات و ساخت مصالح اشاره کرد و ادامه داد: سختی مصالحی که امروزه با آن رو به رو هستیم، مشکلاتی برای ساخت و سازها ایجاد کرده است.

صفوی که به برگزاری کنگره بین‌المللی مهندسی عمران در اصفهان اشاره کرد، گفت: این کنگره فرصت مناسبی برای ارائه آخرین یافته‌های علمی مهندسی عمران به منظور ارتقای زیرساخت‌های عمرانی استان و کشور و حرکت بیش از پیش در مسیر تبدیل علم به ثروت است.

وی به حضور شرکت‌ها، پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی متعدد مرتبط با مهندسی عمران در این کنگره اشاره کرد و افزود: در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از تجهیزات، دستاوردها و خدمات مشاوران، دستگاه‌های اجرایی، پیمانکاران و بخش‌های فعال در حوزه مهندسی عمران در مساحتی قریب به 400 مترمربع برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول