اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت نیکشهر:

پروژه‌های عمرانی نیکشهر تعطیل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت نیکشهر گفت: با توجه به عدم معرفی فرماندار نیکشهر اکثر پروژه‌های عمرانی این شهرستان به حالت تعطیل در آمده است.

پروژه‌های عمرانی نیکشهر تعطیل شده است

مولوی عبدالله وحیدی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نیکشهر خواستار معرفی هرچه سریع‌تر فرماندار این شهرستان شد.

وی افزود: چرا پس از گذشت یک سال، هنوز مسئولان برای معرفی فرماندار نیکشهر اقدام نمی‌کنند.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر بیان کرد: پیشتر از این نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان هم مطرح شد که فرماندار نیکشهر باید سریعاً معرفی شود زیرا این خواسته به حق مردم منطقه است.

مولوی وحیدی‌فر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قشرهای مختلف مردمی و چند مقام مسئول هم در مصاحبه با رسانه‌ها خواسته مردم شهرستان نیکشهر را عنوان کرده‌اند ولی سکوت معنادار مسئولان تاکنون شکسته نشده و هیچ جوابی از طرف آنها به مردم داده نشده است و همچنان شهرستان نیکشهر بدون فرماندار باقی مانده که این خود جای سئوال دارد و موجب تعجب همگان شده است.

وی با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم این شهرستان در جبهه‌های جنگ و حضور حماسی در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: هیچ دلیلی ندارد که پس از گذشت یک سال یک شهرستان همچنان بدون فرماندار باشد و این روند بی‌فرمانداری وارد دومین سال شود.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر بیان کرد: پس از استعفای فرماندار سابق، مسئولان دلایلی را مطرح کردند که ما چند ماه سکوت کردیم بعد از آن دوباره فرماندار معرفی نشد که در آن زمان مسئولان مربوطه بهانه سرشماری و برگزاری انتخابات را مطرح و بعد از آن گفتند آخر سال است، سال که تمام شد بعد از آن تعطیلات نوروز و خیلی از توجیهات و بهانه‌های دیگر در طول این یک سال برای عدم معرفی فرماندار نیکشهر آوردند.

مولوی وحیدی‌فر ادامه داد: حالا بعد از گذشت حدود یک سال چه توجیه و چه بهانه‌هایی وجود دارد، حال برای عدم معرفی فرماندار چرا سکوت کرده‌اند.

وی خدمات‌رسانی و خدمت به مردم شهرستان شهیدپرور را از مسئولان خواستار شد و گفت: بیش از چهار سال مردم روستاهای کوچینک با چندین هزار نفر جمعیت در انتظار بازگشایی راه روستایی هستند.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر خواستار احداث و آسفالت راه روستایی نگور (نگار) و کناردان شد و افزود: در کمترین بارندگی و وجود چند رودخانه در طول مسیر این روستاها تردد را تا چندین روز غیرممکن می‌کند.

* شهرستان نیکشهر با مساحت 23 هزار و 930 کیلومترمربع وسعت به تنهایی از 14 استان کشور و 83 کشور دنیا بزرگ‌تر است.

این شهرستان شامل پنج بخش (بنت، فنوج، لاشار، قصرقند و مرکزی) و 15 دهستان و جمعیت 215 هزار نفری در 455 کیلومتری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان واقع شده است و در مسیر محور ترانزیتی چابهار ـ میلک قرار دارد و تا چابهار 125 کیلومتر و تا ایرانشهر 145 کیلومتر فاصله دارد.

کشت برنج در سطح 3 هزار هکتار و برداشت دو بار در سال و نخیلات در 6 هزار هکتار و 900 هکتار یونجه با برداشت 18 چین در سال از عمده محصولات کشاورزی این شهرستان است.

نیکشهر جای اسطوره‌هایی مانند میرکمبر و دادشاه است.

تعداد 86 شهید، آزاده و جانباز و بیش از 200 خانواده شهید حاصل تلاش نیکشهری‌ها در جبهه نبرد حق علیه باطل بوده است.

روستای 100 خانواری شگیم با 28 شهید، نمونه‌ای از وفاداری مردم با انقلاب است.

از نظر گردشگری بیش از 67 آبشار و چشمه آبگرم و معدنی دارد و قدمت سفال‌ها و آثار کشف شده در جای جای این شهرستان به بیش از 9 هزار سال برمی‌گردد.

قصرقند یکی از بخش‌های این شهرستان به عنوان انبار غله و نیشکر بلوچستان مشهور بوده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول