اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم گناباد در مجلس نهم تاکید کرد

لزوم توجه جوانان به تخصص خود در انتخاب گرایش‌‌ درسی

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس نهم گفت: جوانان ما باید رشته‌هایی را اتخاذ کنند که به نیازهای جامعه نزدیک‌تر باشد و توانایی بکارگیری تخصص خود را داشته باشند.

لزوم توجه جوانان به تخصص خود در انتخاب گرایش‌‌ درسی

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمد رجایی صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران گناباد که در محل این آموزشکده برگزار شد، اظهار داشت: در کشورهای اروپایی قبل از پذیرش و ورود به دانشگاه به انتخاب رشته و عواقب آن فکر می‌کنند و اکثر دانشجویان به سمت مراکز آموزشی فنی برای یادگیری در مدت کوتاه می‌روند تا از این طریق کسب درآمد کنند و بلافاصله جذب بازار کار شوند.

وی گفت: جوانان ما باید رشته‌هایی را اتخاذ کنند که به نیازهای جامعه نزدیک‌تر باشد و توانایی بکارگیری تخصص خود را داشته باشند.

وی افزود: در ایران بسیاری از دانشجویان رشته‌‌هایی را اتخاذ می‌کنند که به آن علاقه ندارند، بنابراین پیشرفت نمی‌کنند و بعد از فارغ‌التحصیل شدن انگیزه‌ای برای کار در رشته تحصیلی خود ندارند که این امر برمی‌گردد به اینکه مسئله دانشگاه به یک مسئله فانتزی تبدیل شده است.

رجایی اظهار داشت: اگر چه در ابعاد اخلاقی و اجتماعی تفکرات والایی داریم که دیگر کشورها باید از ما درس بگیرند ولی باید از تجربه‌های مثبت دنیا نیز استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات آموزش‌های عالی ناهم‌خوانی رشته‌های تحصیلی فارغ‌التحصیلان با نیازهای جامعه است که شاید یکی از دلایل این امر تبدیل آموزش عالی به مسئله لوکس است.

رجایی گفت: اصل حضور و اصل داشتن تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان و جوانان ما یک امر خواستنی است که اگر فقط یک اصل قرار گیرد دانشجویان به بعد آن توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول