اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

مجدی حسین: عمرو موسی دوست نزدیک و صمیمی صهیونیست‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس حزب العمل مصر با تاکید بر اینکه امضای توافقنامه صدور گاز مصر به رژیم صهیونیستی از رهاوردهای دورانی است که "عمرو موسی" هدایت سیاست خارجی مصر را برعهده داشت، وی را از دوستان نزدیک و صمیمی صهیونیست‌ها برشمرد.

مجدی حسین: عمرو موسی دوست نزدیک و صمیمی صهیونیست‌ها است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اجتماعی مصری "احلامنا هی مستقبلنا"، "مجدی حسین" رئیس حزب جدید العمل ( کار) مصر ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت مستقیم حوادث جاری در کشور و از جمله میدان العباسیه قاهره برعهده شورای عالی نظامی مصر است، درباره اهداف و مقاصد برخی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آینده مصر ابراز تردید.

وی درباره حوادث میدان العباسیه که تاکنون کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند مصری را به دنبال داشته است، گفت که بعید به نظر می‌رسد، افراد لا ابالی و آشوب‌گرها عامل این درگیری‌ها باشند، چون آنها چه هدف سیاسی را می‌توانند از این اقدامات خشونت‌آمیز دنبال کنند یا به دست بیاورند. این درحالی است که حتی به نظر نمی‌رسد، هواداران رژیم سابق نیز جرات دست زدن به چنین جنایاتی را داشته باشند، چون آنها ترسوتر از آن هستند که بخواهند چنین اقداماتی را تدارک ببینند.

مجدی حسین این سخنان را در کنفرانسی که در روستای " کفر ششتا" در پی افتتاح مقر حزب العمل برگزار شد، ایراد کرد و گفت : برخی از روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها حقایق مربوط به روند انتخابات ریاست جمهوری را انعکاس نمی‌دهند.

وی با اشاره به برخی جو سازی‌ها مانند نظر سنجی مندرج در روزنامه الاهرام که نشان می‌دهد، عمرو موسی در صدر رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد و پس از آن این احمد شفیق است که از دیگر نامزدها شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد، انتشار چنین اخباری را کذب محض خواند.

مجدی حسین عمرو موسی را به همکاری و داشتن رابطه با صهیونیست‌ها و تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم کرد و تاکید کرد: روابط عمرو موسی با صهیونیتست‌ها به دوره‌های بسیار قبل باز می‌گردد، زمانی که مسئولیت وزارت خارجه مصر را برعهده داشت و طی آن تلاش بسیار می‌کرد، خود را در برابر دوربین‌ها و رسانه‌های گروهی حامی قضیه فلسطینی نشان دهد، در حالی‌که در همان زمان میزبان سفیر رژیم صهیونیستی در منزلش بود.

رئیس حزب العمل مصر افزود: این رابطه گرم عمرو موسی با صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که این تحت فشار حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر شکل نگرفته است، بلکه در چارچوب رابطه‌ای دوستانه بوده که بین وی با طرف‌های صهیونیستی به وجود آمده است.

مجدی حسین گفت: از سوی دیگر نباید این موضوع را فراموش کرد که عادی سازی روابط قاهره و تل آویو در زمانی به اوج خود رسید و بعد از آن منجر به امضای توافقنامه صدور گاز مصر به رژیم صهیونیستی شد که عمرو موسی مسئولیت وزارت خارجه مصر را بر عهده داشت.

مجدی حسین، رئیس حزب العمل (کار) مصر در حالی این سخنان را ایراد کرد که اخیرا خبری در قاهره فاش کردند، دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) مدیریت تبلیغات انتخاباتی عمرو موسی را برای رسیدن به پست ریاست جمهوری برعهده دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول