اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

موسسه امیرالمؤمنین باید مرکز علمی منطقه شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: همه شرایط مهیا است تا مؤسسه آموزش عالی امیرالمومنین (ع) به عنوان یک دانشگاه مرکزی برای پوشش نیازهای علمی منطقه تبدیل شود.

موسسه امیرالمؤمنین باید مرکز علمی منطقه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از حوزه علمیه خوزستان، عبدالرسول پور عباس در نشست هیئت امنای مؤسسه آموزش عالی امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: چند سال قبل فقط سخنی از این مؤسسه بود، اما اکنون که پیشرفت کار را می‌بینیم می‌توانیم افتخار کنیم که چنین حرکتی شکل گرفته است.

وی افزود: دوره دکتری این موسسه با سرعت بی‌نظیری به تصویب رسید و انشاءالله با جدیت تمام در سال تحصیلی جدید این دوره برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: کتابخانه این دانشگاه باید کتابخانه مرجعی برای کشورهای منطقه باشد، باید کاری کرد که این مؤسسه نقطه امید و مرکز علمی کشورهای خلیج شود و به سمتی برویم که دانشگاه جامع علوم اسلامی منطقه در اهواز شکل گیرد.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در بخشی از این نشست اظهار کرد: : باید دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) بتواند الگویی جدید را در ابعاد مختلف به جوامع علمی ارایه دهد، نقاط قوت حوزه علمیه را به دانشگاه و نقاط قوت دانشگاه را به حوزه علمیه انتقال دهیم.

آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری بیان داشت: باید دانشگاه امیرالمؤمنین بتواند الگویی جدید را در ابعاد مختلف به جوامع علمی ارایه دهد، نقاط قوت حوزه علمیه را به دانشگاه و نقاط قوت دانشگاه را به حوزه علمیه انتقال دهیم.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، افزود: در اهواز با 20 طلبه کار را شروع کردیم، اما اکنون به لطف الهی کار در مرحله‌ای است که مدیریت کشوری حوزه‌های علمیه به این مجموعه اعتمادی کرده‌اند که به سایر شهرها چنین اعتمادی نیست؛ از این رو می‌خواهیم همین حرکت را در دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) انجام دهیم و امید به رحمت الهی داریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: دشمن با همه توان و ظرفیت خود در صدد انحراف جامعه ما به ویژه جوانان است و ما امید داریم بتوانیم جوانان را از دام شیاطین رهایی بخشیم.

رییس هیئت مؤسسه و هیئت امنای مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین در ادامه به انگیزه شکل گیری این حرکت اشاره کرد و گفت: از آنجا که دیده شد خلائی در دفاع از مکتب اهل‌بیت (ع) و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) در میان برخی اقشار جامعه اسلامی وجود دارد،‌ درصدد برآمدیم تا فقط و فقط به انگیزه انجام تکلیف شرعی این حرکت را شروع کنیم.

موسوی جزایری به سفر اخیر خود به کشور عراق اشاره کرد و ابراز داشت: هم اکنون این کشور همسایه پس از نابودی صدام و خروج نیروهای اشغالگر، نیازمند فعالیت علمی و فرهنگی است از این رو اگر این عزیزان از ما درخواست داشته باشند،‌ ما به لحاظ تکلیف شرعی باید پاسخ گو باشیم.

در پایان این نشست به صورت رسمی سایت این مؤسسه به نشانی

www.amiralmoemenin.ac.ir افتتاح شد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول