اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان:

روش‌های تربیتی درست باشد مشکلات جامعه حل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: اگر روش‌های تربیتی درست باشد مشکلات جامعه حل می‌شود.

روش‌های تربیتی درست باشد مشکلات جامعه حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، عباس بهرامی مشعوف عصر امروز شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان ملایر اظهار کرد: جامعه بدون وجود معلم خالی و تهی می‌شود و حتی تصور این امر نیز برای همه ما غیر قابل تحمل است چرا که انسانیت، رشد و کمال ما در گرو داشتن معلمان و مربیان علم و دانش است.

وی رسالت و مسئولیت بزرگ معلم را انسان سازی خواند و گفت: انبیای الهی بزرگترین معلمان بشریت هستند و امروز وظیفه معلمان ما به عنوان وامداران انبیا تربیت درست اسلامی نسل آینده است.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان به تربیت درست شخصیت‌های بزرگی چون امام خمینی (ره)و شهید مطهری اشاره کرد و عنوان داشت: تربیت این انسان‌های بزرگ حاصل تربیت درست و خروجی تعلیم و تربیت اسلامی است که امروز برای همه ما این شخصیت‌ها الگوی بزرگ دوران معاصر هستند.

وی ابراز داشت: همه ما باید به دنبال تربیت و پرورش شخصیت‌هایی سالم و مسئولیت پذیر باشیم و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه مسئولیت سنگینی دارد.

بهرامی مشعوف تصریح کرد: جامعه امروز به جایگاه معلم به صورت والا و زیبا می‌نگرد و ارزش و اعتبار معلم به معلم بودنش است و هفته معلم تنها بهانه‌ای برای توجه به این مجموعه و تعلیم و تربیت است.

 وی به شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و افزود: پرورش انسان‌هایی با اندیشه‌های بالا کار ساده‌ای نیست چرا که دنیای امروز ما سخت محتاج تعلیم و تربیت الهی بوده و معلمان و مسئولان جامعه باید به دنبال حیات طیبه برای انسانها باشند که هزاران نکته پنهانی درون این مهم نهفته است.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان ابراز داشت: امروز باید نسلی تربیت کرد که با فکر به جلو حرکت کند و برنامه‌های آینده‌اش از قبیل ادامه تحصیل، شغل و ازدواج را بر اساس منطق و فکر انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر شاهد جدایی‌های جوانان در اوایل زندگی هستیم نتیجه نداشتن فکر و اندیشه در تصمیم برای زندگی است و اگر ارتباط و تعامل خانه و مدرسه بیشتر شود کمتر شاهد این قبیل مشکلات در جامعه خواهیم بود.

بهرامی مشعوف به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این سند برای آینده آموزش و پرورش بسیار مهم و حیاتی است چرا اگر طبق برنامه‌های این سند حرکت کنیم اثرات ارزشمند آن را در خروجی کار مشاهده می‌کنیم و این سند حاصل سال‌ها تلاش کارشناسان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت این کشور است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز به رسالت خطیر معلمان در جامعه اشاره کرد و افزود: در این هفته به پاس گرامیداشت و ارج نهادن به مقام شامخ معلمان برنامه‌های متعددی در ملایر اجرا شد.

علی تکلو تجلیل از معلمان نمونه، غبارروبی گلزار شهدا ، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، تجلیل و پذیرایی از پیشکسوتان، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کوهپیمایی، عیادت از فرهنگیان بیمار و... را از مهمترین برنامه‌های هفته معلم در ملایر برشمرد.

در پایان نیز از "مسعود امامی" به عنوان معلم نمونه کشوری و 11 معلم نمونه استانی و 48 معلم نمونه شهر ملایر با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول