اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 اردیبهشت ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری نکوداشت دانش‌آموختگان بورسیه غیر ایرانی در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 27 اردیبهشت ماه جاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میزبان برگزاری دهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بورسیه غیر ایرانی سراسر کشور است.

برگزاری نکوداشت دانش‌آموختگان بورسیه غیر ایرانی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی کرباسی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: دهمین آیین نکوداشت فارغ‌التحصیلان بورسیه غیر ایرانی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشن برگزار شده در سطح کشور به مناسبت فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیر ایرانی در سال 1381 در تهران برگزار شده است، اضافه کرد: دانشجویان غیر ایرانی که در ایران در مقاطع مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه‌های ایران به کشور خود باز می‌گردند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تمایل بسیاری از جوانان از کشور‌های مختلف دنیا و به ویژه کشور‌های خاورمیانه برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران در طی دهه‌های اخیر دو چندان شده است و به عبارتی این میل و گرایش سیر صعودی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمایل درصد عمده‌ای از این دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران به رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری و سایر موارد باز می‌گردد، ادامه داد: البته این علاقه‌مندی به تحصیل در دانشگاه‌های ایران در دانشجویان کشور‌های همسایه و منطقه خاورمیانه بیشتر احساس می‌شود.

کرباسی با اشاره به اینکه با فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیر ایرانی از دانشگاه‌های ایران پیام انقلاب اسلامی ایران به گوش مردم منطقه و تمام جهانیان رسانده می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر 70 واحد دانشگاهی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 15 دانشگاه زیرمجموعه وزارت بهداشت، علوم و آموزش پزشکی در سراسر کشور به آموزش دانشجویان غیر ایرانی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 85 واحد دانشگاهی در سراسر کشور میزبان حدود 10 هزار نفر از دانشجویان غیر ایرانی هستند، افزود: تنها بخشی از این افراد بورسیه دانشگاه‌های ایران هستند اما سایر دانشجویان غیر ایرانی با هزینه آزاد خود به تحصیل در دانشگاه‌های ایران اشتغال دارند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری جوانان کشور‌های  دنیا به تحصیل در دانشگاه‌های ایران علاقه‌مند هستند، بیان داشت: فعالیت دانشگاه‌های ایران در چارچوب موازین اسلامی یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

وی گفت: 27 اردیبهشت ماه جاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میزبان برگزاری دهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بورسیه غیر ایرانی سراسر کشور است و این برنامه به مدت سه روز در اصفهان ادامه دارد.

کرباسی با بیان اینکه هر ساله جشن فارغ‌التحصیلی این دانشجویان در یکی از دانشگاه‌های موجود در سطح کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: طی این جشن 400 نفر از فارغ‌التحصیلان بورسیه غیر ایرانی از دانشگاه‌های ایران قدر‌دانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد بسیاری از سفیران کشور‌های مختلف در این جشن حضور دارند، اضافه کرد: در کنار برگزاری این جشن، برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه ملل در این دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایران میزبان دانشجویان بیش از 100 کشور موجود در دنیا هستند، تصریح کرد: ملت‌های مختلف در این نمایشگاه فرهنگ و تاریخ ملت خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول