اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت:

تغییر مدیریت بزرگ‌ترین آفت طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها بود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت گفت: تغییر مدیریت بیمارستان‌ها بزرگ‌ترین آفت اجرای موفقیت آمیز طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها بود.

تغییر مدیریت بزرگ‌ترین آفت طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مژده رمضانی پیش از ظهر امروز در همایش استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان‌ها اظهار داشت: طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها در سال‌های 86 و 87 در قالب سیستم ارزیابی در وزارت بهداشت مطرح شد که تاکنون با الگوبرداری از کشورهای موفق در این طرح و تحلیل آن، طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها را در کشور بومی‌سازی کردیم.

وی بیان داشت: به دنبال اجرای پایلوت این طرح در هشت بیمارستان اعم از خصوصی، آموزشی، دولتی و زیر نظارت نیروهای مسلح و ارتش مشخص شد که این طرح در بیمارستان‌هایی که مدیران آن نسبت به اجرای آن معتقد بودند موفقیت بیش‌تری داشته است.

سرپرست اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از طرح اعتبارسنجی بیمارستان‌ها که از اواخر سال 87 به مدت دو سال در هشت بیمارستان تهران به شکل پایلوت اجرایی شد، پس از استخراج نتایج آن، اسفندماه سال 89 در سراسر بیمارستان‌های کشور به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در سطح جهان نتایج طرح اعتبارسنجی بیمارستان‌ها پس از سه تا پنج سال تحلیل و ارزیابی می‌شود و به همین منظور اجرای یک ساله آن در بیمارستان‌های کشور قابل تحلیل نیست.

رمضانی با اشاره به اینکه دلیل موفقیت این طرح در برخی از بیمارستان‌های پایلوت نه وابسته به نوع بیمارستان بود و نه اینکه به وضعیت مالی مدیران بیمارستان ارتباطی داشت، ادامه داد: تغییر مدیریت بیمارستان‌ها بزرگ‌ترین آفت اجرای موفقیت‌آمیز طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها بود.

وی اضافه کرد: برخی از مدیران بیمارستان‌‌های پایلوت که به اجرای طرح معتقد نبودند این طرح را ابزار بازی می‌دانستند که فکر می‌کردند مسئولان سلامت تنها با ابزارهای مختلف دنبال اجرای طرح‌هایی هستند که هدفی از آن ندارند، یعنی به نوعی بدبین و شکاک بودند.

سرپرست اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت گفت: مدیرانی که دید مدیریتی قوی نداشتند و اجرای این طرح را ضروری نمی‌دانستند، در طرح اعتباربخشی شکست خوردند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول