اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

نان به سمت صنعتی شدن گام برداشته است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نانوایان شهرضا گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، صنعت نان پس از سال‌ها از رویکرد سنتی به سمت صنعتی شدن گام برداشت و ثمرات آن طی دو سال گذشته در سطح کشور به خوبی قابل مشاهده است.

نان به سمت صنعتی شدن گام برداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، غلامرضا آقاسی پیش از ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار موجود، طی سه سال گذشته بیش از یک‌ صد خبر، گزارش و نقد در حوزه صنعت نان شهرستان شهرضا در سطح مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از سوی خبرنگاران منتشر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج به دست آمده از وضعیت کیفی نان شهرستان، طی سال‌های اخیر رشد نسبی را شاهد هستیم که بی‌شک سهم قابل توجهی از آن را باید مرهون پی‌گیری و تلاش اصحاب خبر بدانیم.

آقاسی در ادامه با تشریح نقش سازنده اجرای قانون هدفمندی در حوزه نان اظهار داشت: با اجرای این قانون، صنعت نان پس از سال‌ها از رویکرد سنتی به سمت صنعتی شدن گام برداشت و ثمرات آن طی دو سال گذشته در سطح کشور به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرضا با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی صحیح در حوزه مصرف نان افزود: باید به این موضوع اذعان کرد که فرهنگ‌سازی در حوزه نان باید در سه حوزه تولید آرد، تولید نان و نگه‌داری و مصرف آن براساس زیرساخت‌های فرهنگی هر جامعه انجام بگیرد تا به نتایج مطلوب منتهی شود.

وی ادامه داد: طی چندین دهه گذشته افراد مختلف بدون کم‌ترین اطلاعاتی با اشتغال در واحدهای خبازی به تولید نان می‌پرداختند که این امر به کاهش محسوس کیفیت نان و حیف و میل شدن بخش عظیمی از منابع کشور در صنعت نان دامن زده بود.

آقاسی با تشریح دوره‌های آموزش نانوایان و نقش آن در بهبود کیفیت نان گفت: براساس سیاست‌های مدبرانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و با پی‌گیری و مساعدت دستگاه‌های مسئول در سطح شهرستان شهرضا، دوره‌های آموزش نانوایان با استفاده از اساتید مجرب و امکانات آموزشی مدرن به صورت تئوری و عملی طی سال گذشته به اجرا در آمده است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرضا با اشاره به جایگاه نان در سلامت جامعه اضافه کرد: نان به عنوان قوت غالب مردم ایران مطرح است و از سویی در چند سال گذشته شاهد افزایش برخی بیماری‌ها از قبیل کمبود آهن، دیابت و پوکی استخوان هستیم که بی‌شک با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در حوزه صنعت نان و غنی‌سازی آن می‌توانیم تا حدود زیادی از بروز این بیماری‌ها در جامعه جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت نظارت بر وضعیت کیفی نان در سطح شهرستان گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، وظیفه نظارت بر واحدهای خبازی به اداره صنعت، معدن و تجارت محول شده است و طی این مدت با تلاش و پی‌گیری بازرسان فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه نان شهرضا انجام گرفته است.

آقاسی ادامه داد: مهم‌ترین هدف نظارت و بازرسی از واحدهای خبازی رصد مشکلات و نارسایی‌های موجود در صنعت نان است که تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک مهم‌ترین معضلات صنعت نان شهرضا را از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به اطلاع عموم مردم برسانیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول