اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با به نمایش در آمدن 60 عکس

نمایشگاه نیویورک در گالری آرته برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نمایشگاه عکسی با موضوع شهر نیویورک از روز 15 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه آرته برگزار می‌شود.

نمایشگاه نیویورک در گالری آرته برگزار می‌شود

عکاس این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در این نمایشگاه 20 عکس آنالوگ با فرمت مدیوم و 40 عکس دیجیتال رنگی از شهر نیویورک برای مقایسه از لحاظ کیفیت، کاربرد و ماندگاری در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ایمان وکیل‌‌زاده افزود: شهر نیویورک از نظر معماری یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و برای مردم ایران کم‌تر شناخته شده است.

وی درباره فرمت مدیوم در عکاسی تصریح کرد: در عکاسی سه اندازه عکس وجود دارد که قطع کوچک، متوسط و بزرگ را شامل می‌شود.

این عکاس اصفهانی ادامه داد: دوربین‌های 6 در 6، 6 در 9 و 6 در 12 جزو دوربین‌های قطع متوسط (مدیوم) بوده که برای کارهای حرفه‌ای معماری مورد استفاده است.

وی اضافه کرد: برای عکاسی آنالوگ می‌توان از اسلاید یا نگاتیو استفاده کرد که عکس‌های این نمایشگاه همگی به شکل اسلاید بوده که اسکن شده و سپس از آنها پرینت گرفته‌ایم.

وکیل‌زاده درباره تأثیر آموزش و استفاده از تکنیک مناسب در عکاسی و تصریح کرد: گر چه آموزش نیز در عکاسی مهم است اما 90 درصد عکاسی در دید خوب و خلاقیت خلاصه می‌شود و تکنیک نیز در عکاسی دیجیتال کاربرد بیش‌تری دارد.

وی با بیان اینکه گرایش اصلی وی، عکاسی طبیعت است، گفت: چند سالی است که از طبیعت ایران با دیدی متفاوت عکاسی می‌کنم که پس از تکمیل در کتابی به چاپ می‌رسد. 

این عکاس اصفهانی ادامه داد: هم‌چنین در زمینه عکاسی اجتماعی نیز تجربه‌هایی دارم و چندین عکس من در نمایشگاه دوسالانه‌ عکاسی ایران پذیرفته شد و هم‌اکنون در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به اینکه عکاس اجتماعی باید جامعه‌شناس خوبی باشد، تأکید کرد: اگر عکاس دید خوبی داشته و همواره در جامعه حضوری فعال داشته باشد، می‌تواند مشکلات اجتماعی جامعه و روابط انسان‌ها را به خوبی با عکس‌هایی تأثیرگذار به نمایش بگذارد.

به گزارش فارس، وکیل‌زاده فوق‌لیسانس معماری دارد و 15 سال است که به طور حرفه‌ای به عکاسی می‌پردازد و در این زمینه نیز تحصیلاتی در کشور آمریکا داشته است.

نمایشگاه عکس نیویورک روزهای 15 تا 20 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 21 در گالری آرته واقع در خیابان آپادانا اول، کوچه شماره 18، بن‌بست اول از سمت راست، پلاک 68 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول