اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور

خوزستان رتبه برتر در امور قرآنی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بین ادارات کل در سراسر کشور به دلیل توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان اداره برتر از سوی این وزارتخانه معرفی شد.

خوزستان رتبه برتر در امور قرآنی را کسب کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در نشست ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناس امور قرآنی این ادارات، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره امور قرآنی آن در بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به واسطه توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان اداره برتر معرفی شد.

وی افزود: همچنین قاسم شمیری، کارشناس مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشاور مدیر به عنوان کارشناس نمونه قرآنی در سطح کشور شناخته شد.

سپهر بیان کرد: این برتری به دلیل صدور و اخذ مجوز راه‌اندازی 115 مؤسسه قرآنی در سراسر استان و انجام فعالیت‌های مثبت و مفید قرآنی در حوزه استان ویژه جوانان آقا و خانم، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی قرآنی، اهداء 21 سفر عمره به 21 نفر از فعالان قرآنی و اهداء چندین هزار جلد قرآن و نهج‌البلاغه و مفاتیح و تفاسیر قرآن بین مؤسسات قرآنی و مساجد بوده است.

وی تشکیل اداره قرآنی در اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز استان و جذب دو نفر کارشناس قرآنی از فعالان قرآنی در این اداره و همچنین تشکیل شورای قرآن به ریاست استاندار خوزستان در مرکز استان و ساماندهی فعالیت‌ها، ایجاد ارتباط و تشکیل بانک اطلاعات فعالان قرآنی را از دیگر فعالیت‌های حوزه امور قرآنی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: امیدوارم این قدردانی وزارتخانه از فعالیت این اداره‌ منجر به تحولی مبارک‌ و فعالیت‌های چشمگیرتر، جذب و ساماندهی مطلوب‌تر، توسعه فعالیت‌های قرآنی فراگیرتر و همچنین اخذ مجوز مؤسسات قرآنی بیشتر در استان شود.

سپهر تصریح کرد: سفره قرآن کریم سرشار از برکات است و هر جا که گسترده شود همه با هر گرایش و سلیقه‌ای به آن روی می‌آورند. قرآن کریم همان معجزه جاویدانی است که حضرت علی(ع) درباره آن می‌فرماید: «زمانی که فتنه‌ها به شما روی می‌آورد به قرآن پناه ببرید» و اگر ما بتوانیم قرآن کریم را در جامعه جاری سازیم همه به آن پناه می‌آورند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول