اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاچر در مسکو:

آمریکا قصد محدود کردن طرح سپرموشکی اروپایی را ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در مسائل ثبات راهبردی اعلام کرد که این کشور قصد محدود کردن طرح سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی را ندارد ولی حاضر است به روسیه تضمین سیاسی لازم را بدهد.

آمریکا قصد محدود کردن طرح سپرموشکی اروپایی را ندارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "الن تاچر" نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در مسائل ثبات راهبردی و دفاع ضد موشکی اعلام کرد که این کشور قصد ندارد محدودیتی در روند توسعه سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی بوجود آورد، ولی حاضر است به روسیه در مورد عدم جهت‌گیری ضد روسی این طرح ضمانت سیاسی بدهد.

تاچر که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مربوط به سپرموشکی به مسکو سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم محدودیتی در طرح استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در خاک ارپا بوجود آوریم، ولی ما حاضر هستیم که بیانیه سیاسی صادر کرده و طی آن تضمین دهیم که این سیستم علیه توان بالقوه راهبردی روسیه جهت‌گیری نشده است.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی تاکید کرد که طرح سپرموشکی نمی‌تواند بر توان راهبردی روسیه فایق آید و مشارکت در زمینه این طرح می‌تواند محوری برای همکاری‌های متقابل آمریکا و روسیه از یک سو و ناتو و روسیه از سوی دیگر باشد.

تاچر یادآور شد: مقامات واشنگتن امیدوارند که مذاکرات با طرف روسی در رابطه با سپرموشکی در دوره ریاست‌جمهوری "ولادیمیر پوتین" و همچنین بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا هم ادامه یابد.

به گفته وی، مسئله مهم آن است که این مذاکرات در سطح سیاسی و فنی ادامه پیدا کند. البته طرح سپرموشکی در سال جاری به دلیل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا پیشرفتی نخواهد کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول