اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین نمایشگاه کتب درسی از دوره قاجاریه تا امروز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در هفته میراث فرهنگی همدان، نخستین نمایشگاه کتب درسی و محصولات کمک آموزشی از دوره قاجاریه تا امروز برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه کتب درسی از دوره قاجاریه تا امروز

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرارسیدن هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه میراث گذشتگان همواره از اهمیت بالایی برخوردار است، باید برای حفظ آنها کوشا باشیم و برای حفظ آن فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در همدان بیان داشت: در روز 28 اردیبهشت ماه، کارناوال خودروهای کلاسیک از آرامگاه باباطاهر تا انتهای بلوار ارم راه می‌افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: در این کارناوال 50 خودروی قدیمی که هر خودرو حامل یک شیء صنایع‌دستی شاخص استان است، با نظم ویژه‌ای در مسیر مورد نظر حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سومین گردهمایی مجموعه‌داران بخش خصوصی با عنوان "هر خانه یک موزه و هر نفر یک موزه‌دار" در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه در آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود.

بیات بیان داشت: در این گردهمایی برنامه فرهنگی انجمن ادبی باباطاهر، ایجاد 10 غرفه برای مجموعه‌داران بزرگ، در نظر گرفتن 40 میز برای شرکت‌کنندگان تک شیء و برگزاری مسابقه شیء شناسی فرهنگی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سفره‌آرایی و آشپزی با سبزی‌های کوهی نیز از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی است که در سی‌ام اردیبهشت از ساعت 15 تا 17 عصر در باغ نظری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری نخستین نمایشگاه کتب درسی و محصولات کمک آموزشی از دوره قاجاریه تا امروز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 28 اردیبهشت تا سوم خردادماه در باغ نظری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دیدن کتاب‌های درسی بدون شک در یادآوری خاطرات گذشته قطعاً موثر و برای همه لذت‌بخش است.

بیات بیان داشت: کارگاه نقاشی و خاطره‌نویسی ویژه کودکان و خانواده‌ها با موضوع میراث نیاکان از 28 اردیبهشت تا سوم خردادماه در آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی از تشکیل دیواره انسانی دور تا دور آرامگاه باباطاهر خبر داد و افزود: در روز نخست خرداد این برنامه در آرامگاه باباطاهر با حضور مهدکودک‌های شهر همدان و تدارک برنامه برای کودکان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در پایان افزود: از آغاز هفته میراث فرهنگی تا سوم خرداد ماه نمایشگاه عملکرد معاونت میراث فرهنگی در گنبد علویان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول