اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله شیراز:

اصلی‌ترین مأموریت بسیج، تشکیل حلقه‌های صالحین است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: امروز اصلی‌ترین مأموریت نیروی مقاومت بسیج، بحث شکل‌گیری حلقه‌های صالحین است.

اصلی‌ترین مأموریت بسیج، تشکیل حلقه‌های صالحین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا گرامی بعد از ظهر امروز در همایش فرماندهان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان که به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم برگزار شده بود، اظهار داشت: مأموریت اصلی و برنامه‌ریزی شده سال 91 ناحیه مقاومت بسیج بقیة‌الله (عج) شیراز، تربیتی و تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین است.

وی با اشاره به تاریخچه حلقه‌های صالحین بیان داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین منحصر به امروز نیست بلکه شکل‌گیری، ترویج و اشاعه دین مبین اسلام نیز به همین روش بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز افزود: پیامبر اسلام به یک‌باره در میان مردم حاضر نشدند که اعلام کنند به من ایمان بیاورید بلکه نخست از اطرافیان و به صورت پنهانی کار خود را آغاز و سپس دین مقدس اسلام را با اذن پروردگار و به صورت سازمان یافته علنی کردند.

گرامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما نیز به یک‌باره به پیروزی نرسید بلکه زمینه‌سازی‌هایی از سال 42 شکل گرفت و با جلسات خانگی ادامه یافت و سرانجام در سال 57 با اعلام حضرت امام(ره) و با آمدن در خیابان‌ها تکمیل شد.

وی اضافه کرد: در مورد کاندیداها نیز برخی حدود چهار سال کار می‌کنند، جلسات خانگی راه می‌اندازند، سازماندهی می‌کنند، حلقه‌های انسانی را در خانه‌ها تشکیل می‌دهند و بعد در آن یک هفته‌ای که قانون به آن‌ها اجازه می‌دهد به نحو دیگری ظاهر می‌شوند و خود را به عموم مردم معرفی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله شیراز تصریح کرد: امروز ما در تربیت دینی بین اقشار جامعه با تشکیل حلقه‌های صالحین می‌توانیم اهداف و مسیر انقلاب را تقویت کرده و راه را ادامه دهیم.

گرامی با اشاره به دیگر مأموریت‌های سال 91 گفت: مأموریت بعدی نیروی مقاومت بسیج، طرح تقویت و سازماندهی فضای مجازی است، چرا که علم و تکنولوژی روز برای همگان قابل دسترسی است و حتی بچه‌ها از سنین چهار یا پنج سالگی آمادگی ورود به این فضا را دارند.

وی اضافه کرد: شکل‌گیری و به کارگیری گروه‌های متخصص و مجرب در این راستا در مدارس می‌تواند با جهت‌دهی افکار از انحرافات جوانان و نوجوانان جلوگیری کند.

گرامی دیگر مأموریت نیروی مقاومت بسیج را در سال 91، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: این طلیعه مهم الهی که امروز در جامعه مغفول مانده است، با تشکیل این شوراها از غربت بیرون می‌آید.

وی ادامه داد: در جامعه امروز ما شعار امر به معروف و نهی از منکر طنین‌انداز است، سخنرانی‌های زیبا و دلنشینی صورت می‌پذیرد، احادیث و روایات بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در عمل، کاری و اتفاقی نمی‌افتد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز اضافه کرد: بعضی با این موضوع دو پهلو برخورد می‌کنند و برخی سیاست‌های دو گام به جلو و یک گام به عقب پیش می‌گیرند، یعنی موضوعاتی را در جامعه طرح می‌کنند و به خاطر اینکه مورد پذیرش افراد دین‌دار نیست، می‌گویند عقب‌نشینی کنیم.

گرامی بیان داشت: در جامعه اسلامی که مردم آن شیعه هستند، توجه به پدیده امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل شوراهای آن می‌تواند گامی موثر تلقی شود و ما باید این فرهنگ را در بین دانش‌آموزان و فرزندانمان نهادینه کنیم تا هر نفر در این جامعه خود یک آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

وی با اشاره به شعار سال 91 گفت: مأموریت چهارم بسیج، توجه به نهضت روشنگری در ابعاد مختلف به‌ویژه تلاش در عملیاتی‌شدن شعار سال است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز افزود: در این کار، فرهنگیان و متولیان علم و پژوهش و والدین دانش‌آموزان مؤثرترین اشخاص به شمار می‌روند.

گرامی ادامه داد: دروس ریاضی و علوم، فیزیک و شیمی به جای خود، اما باید موضوعات مهم پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگ‌سازی شود.

وی در مورد فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی اضافه کرد: اگر این فرهنگ‌سازی انجام شود در عرصه مهم اقتصادی نیز سربلند می‌شویم، البته تولیدکنندگان نیز باید فرهنگ تولید با کیفیت و قیمت کمتر را از جمله فعالیت‌های خود قرار دهند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: چرا ما باید بازار و اقتصادمان را در اختیار بیگانگان قرار دهیم تا منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های خودمان شود.

گرامی بیان داشت: اگر اراده‌ها قوی شود و فرهنگیان نیز تلاش کنند و در نهضت روشنگری و فرهنگ‌سازی تمام توان خود را به کار گیرند آنگاه گامی موثر در راستای حفظ انسجام مردم، ایجاد روحیه نشاط و شادابی، امید و وحدت در جامعه برداشته شده است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول