اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به تعطیلی چندساله سراب‌بافت

برخی مشکلات کارخانه سراب‌بافت به مدیریت آن برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سراب در واکنش به تعطیلی چند ساله کارخانه سراب‌بافت گفت: بخشی از مشکلات کارخانه سراب بافت به مدیریت این کارخانه برمی‌گردد.

برخی مشکلات کارخانه سراب‌بافت به مدیریت آن برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، مجید نصیرپور عصر امروز در آیین تجلیل از کارگران برگزیده شهرستان سراب اظهار کرد: حمایت و ارزش گذاشتن به مقام کارگر در جامعه اسلامی نه براساس نیاز به این قشر بلکه برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است.

نماینده سراب با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: حمایت از سرمایه و کار ایرانی در نهایت به ارتقا معیشتی کارگران می‌انجامد.

نصیرپور با اشاره به تعطیلی کارخانه سراب بافت و به دنبال آن بیکاری بیش از چند صد کارگر این کارخانه اظهار کرد: متاسفانه این کارخانه بزرگ ریسندگی و بافندگی که زمانی محصولات با کیفیتی به بازارها عرضه می‌داشت به تعطیلی کشیده شد.

نماینده سراب تصریح کرد: متاسفانه بخشی از مشکلات این کارخانه به مدیریت آن برمی‌گردد.

نصیرپور با طرح این پرسش از مدیریت کارخانه که چرا کارخانه تحت حمایت بیمه نبود، خاطرنشان کرد: در جریان آتش‌سوزی سال 87 این کارخانه که زیان‌های بزرگی بر آن وارد آمد متوجه شدیم که این کارخانه بیمه نبوده در حالیکه اتومبیل چند میلیونی خود را بیمه کرده است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: در بازدیدی که وزیر صنایع وقت از این کارخانه داشت مقر رشد که تسهیلات کلانی از طریق بانک صنعت و معدن در اختیار مدیریت کارخانه قرار داده شود تا با بازگشت کارخانه به چرخه تولید کارگران بیکار شده به سر کارهای خود بازگردند اما متاسفانه بدهی کاری سراب‌بافت به بانک‌ها مانع از پرداخت این وام شد.

نصیرپور در عین حال تاکید کرد: با قول‌هایی که مدیریت سراب‌بافت داده قرار شده تا بدهی‌های بانکی این کارخانه به کارخانه دیگر صاحب آن منتقل شود تا رقم در نظر گرفته از طرف بانک پرداخت شود.

کارخانه سراب‌بافت تنها کارخانه صنعتی بزرگ در شهرستان سراب بود که بیش از 500 کارگر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت‌های ریسندگی و پارچه‌بافی در آن بودند.

رکود در فروش محصولات و صادرات آن منجر به تعطیلی بخشی از تولید کارخانه شد تا اینکه آتش‌سوزی گسترده ناشی از اتصال برق در کارخانه در سال 87 منجر به خسارات حدود 30 میلیارد ریالی به آن و کشته شدن یک کارگر 48 ساله در جریان آتش‌سوزی شد.

این کارخانه اکنون در حالت تعطیلی است و رایزنی‌های گسترده مدیران شهرستانی نیز تاکنون نتوانسته آن را به چرخه تولید بازگردانده و کارگران آن را از بیکاری برهاند. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول