اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سوریه در سازمان ملل:

دمشق به طرح عنان متعهد است/شیوخ عربستان و قطر برای تروریست‌های سوریه فتوا می‌دهند

خبرگزاری فارس: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت حسابرسی از کشورهای حامی تروریست‌های سوریه مانند عربستان و قطر اعلام کرد که کشورش به اجرای طرح کوفی عنان التزام دارد.

دمشق به طرح عنان متعهد است/شیوخ عربستان و قطر برای تروریست‌های سوریه فتوا می‌دهند

به گزارش فارس، بشار الجعفری روز گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورش به طرح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پایبند است اما کشورهای حامی گروهک‌های مسلح سوریه مانند عربستان، قطر و ترکیه به حمایت خود از گروه‌های مسلح هنوز ادامه می‌دهند.

تروریست‌های سوریه بر اساس فتوای شیوخ عربستان و قطر عمل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، بشار الجعفری اعلام کرد که «سوریه هر آنچه بر اساس طرح عنان بر عهده‌اش است انجام می‌دهد اما طرف‌هایی که حامی تروریست‌ها هستند و پول و سلاح می‌دهند، هیچ یک از تعهدات خود را اجرا نمی‌کنند و حمایت خود از گروه‌های مسلح تروریست را متوقف نمی‌کنند».

الجعفری در پاسخ به سوالی درباره حمایت قطر، عربستان و ترکیه و دیگر کشورها از گروهک‌های مسلح در سوریه گفت: این تروریست‌ها از آسمان با چتر نیفتاده‌اند در خاک سوریه. بلکه از مرز کشورهای مجاور سوریه وارد شده‌اند. طبیعتا این گروهک‌های تروریست تکفیری و سلفی از جانب همین کشورهایی که اشاره کردید حمایت می‌شوند... بنابراین دیگر بر کسی پوشیده نیست که چه کسی پشت سر این گروهک‌ها ایستاده است... شیوخی که برای این تروریست‌ها فتوا صادر می‌کنند در قطر و عربستان و در منطقه زندگی می‌کنند و خارج از آن نیستند».

تروریست‌های بازداشت شده، اعتراف کرده‌اند

وی تصریح کرد که ده‌ها نفر از این تروریست‌ها که ملیت‌های مختلفی دارند بازداشت شده و اعتراف کرده‌اند که از لیبی و تونس و دیگر کشورها و از طریق مرز ترکیه و لبنان وارد سوریه شده‌اند.

الجعفری همچنین خواستار حسابرسی به کشورهایی شد که از تروریست‌های حاضر در کشورش حمایت می‌کنند و گفت: این تروریست‌ها کسانی هستند که اعتراف کرده‌اند طبق فتواهایی عمل کرده‌اند که برخی از شیوخ [و مفتی‌های] مقیم این کشورها [عربستان و قطر] صادر کرده‌اند.

الجعفری افزود: برخی وزرای [خارجه] برخی کشورها در منطقه و دیگر کشورها خواستار مسلح کردن مخالفان شدند و این مسئله‌ای اصلی [برای ما] است و نیاز داریم که فوری به آن رسیدگی شود.

ترکیه پناهگاه تروریست‌های مسلح شده است

الجعفری با اشاره به ترکیه نیز اعلام کرد: ترکیه برخی از کسانی که از ارتش فرار می‌کنند و گروهک‌های مسلح تروریستی را در خاک خود پناه می‌دهد. این افراد مسلح از مرز ترکیه هر روز وارد خاک سوریه می‌شوند و مرتکب جنایت و قتل عناصر اترش و پلیس می‌شوند و دوباره به خاک ترکیه باز می‌گردند. بنابراین دولت ترکیه مسئول متوقف کردن نفوذ این عناصر تروریستی مسلح است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول