اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری شیرازی:

شهید مطهری با استعمار فرهنگی و دانشگاهی مبارزه کرد

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری با استعمار فرهنگی و علمی مبارزه کرده و در نهایت دانشگاهی بر پایه تحقیق و علم پایه‌گذاری کرد.

شهید مطهری با استعمار فرهنگی و دانشگاهی مبارزه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: ضد انقلاب‌ها شهید مطهری را به عنوان گل سر سبد انتخاب کردند زیرا مطهری، زمان و دشمنش را شناخت و خودش را وقف مقابله با دشمن کرد.

وی جنگ و خونریزی را یکی از راه‌های استعمار ذکر کرد و افزود: این روش استعمار کهنه و قدیمی است و از طریق جنگ، کشتار و خونریزی با زحمت فراوان صورت می‌گیرد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: استعمار اقتصادی از دیگر راه‌های استعمار بوده که به شکل عمیق‌تر، دقیق‌تر، با هزینه کمتر و سود بیشتر صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: استعمار تلاش دارد که به کشورهای اسلامی مانند ایران، عراق، افغانستان، ترکیه، مصر، لیبی، اتیوپی، تونس، مراکش و الجزایر ضربه وارد کند.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا، شوروی، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اروپا و اتحادیه جماهیر شوروی به مدت هشت سال به عراق برای جنگ با ایران کمک می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مطهری‌ها از مردم سال 20، مردم سال 57 را به وجود آوردند، بنابراین با مقاومت هشت ساله و با اهدای 100 هزار شهید و 200 هزار مجروح، نظام سیاسی و کل آب و خاک این سرزمین را حفظ کردند.

وی استعمار فرهنگی، دانشگاهی و علمی را از دیگر راه‌های استعمار ذکر کرد و گفت: شهید مطهری با این استعمار به مبارزه پرداخت و با استعمار علمی جنگید و دانشگاه اسلامی را تاسیس کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: دشمنان در آن دوران دانشگاه‌هایی برای براندازی دین و علم و پایدار کردن لامذهبی تاسیس کردند تا استحاله فرهنگی به وجود آورند.

وی عنوان داشت: امثال مطهری‌ دانشگاه را برای دانش‌پژوهی و تحقیق تاسیس کرده و زمینه اسلامی شدن دانشگاه و تحقیق را فراهم کرد.

این استاد حوزه با اشاره به عزیمت مطهری از حوزه به دانشگاه تصریح کرد: استاد مطهری برای سخنرانی به سمینارهای مختلف دعوت می‌شد و رژیم آن دوران مطهری را تحمل می‌کرد، زیرا مطهری استحاله زیرزمینی را در دانشگاه ایجاد کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه برخی افراد مسائل را تحریف می‌کنند و برخی دیگر تحریف‌ها را برطرف کرده و رویش‌های جدید به وجود می‌آورند، گفت: کسانی که دست به قلم دارند نباید ریزش‌ها را بزرگ و سر کلاس منفی بافی کنند، بلکه لازم است روش‌ها و توانایی‌ها را مشاهده کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر روی نقاط مثبت تاکید دارند، عنوان داشت: برخی افراد مشکلات را چند برابر نشان می‌دهند و در انسان‌ها روحیه تنزل ایجاد می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت ورزش و تفریح گفت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که علاوه بر دنیا و آخرت فرصتی برای تفریح و لذت داشته باشید، زیرا دنیا و آخرت بر پایه سوم تفریح تکیه دارد.

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: کسانی که نشاط ندارند برای دنیا و آخرت خود توانایی لازم را ندارند، باید به این نکته توجه داشت که مرحوم مطهری و امام خمینی(ره) با نشاط بودند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های دوران پیش از انقلاب گفت: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب کتاب‌های ترجمه شده را وارد کشور می‌کردند و استادها مترجم دانش استعماری بودند، ولی امروز محققان بزرگی داریم و علم پزشکی سنتی ما از طریق پژوهشگران و محققان در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول