اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

شورا به تصمیم تولیت حرم در خصوص منوریل عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نظر شورا در مسئله منوریل، تصمیم‌گیری بر اساس نظر تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است.

شورا به تصمیم تولیت حرم در خصوص منوریل عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به عملکرد این شورا طی سال گذشته اظهار کرد: در سال 90 پروژه‌های بزرگی چون بلوار پیامبر اعظم(ص) در دست اقدام بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی از تملک بیش از 98 درصد اراضی مربوط به این طرح خبر داد و افزود: در سال جاری بخشی از بلوار پیامبر اعظم(ص) به بهره‌برداری خواهد رسید و قسمت تندروی آن برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: حدود یک میلیون مترمربع از این طرح به فضای سبز اختصاص خواهد داشت ضمن اینکه تمام کاربری‌های اقامتی، تفریحی، تجاری و فرهنگی در طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح‌های حمل و نقل ریلی استان قم گفت: این طرح‌ها از سال 89 آغاز شده و پروژه‌هایی چون منوریل و مترو قم در حال انجام هستند.

آتش‌زر ادامه داد: برای ساخت مسکن ویژه کسانی که خانه‌های آنها در طرح‌های شهری قرار می‌گیرد نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و زمینی به همین منظور خریداری شده است، ضمن اینکه سامان‌دهی بافت‌های فرسوده هم از این طریق امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به احداث پل تقاطع جمهوری اسلامی گفت: راه دسترسی تمام خیابان‌ها به این پل در نظر گرفته شده و احداث آن موجب برطرف شدن مشکل ترافیک در این منطقه می‌شود ضمن اینکه اتصال منطقه چهار قم به منطقه دو سبب افزایش قیمت املاک این منطقه خواهد شد.

آتش‌زر تصریح کرد: اتصال بلوار کارگر در منطقه سه به پل جمهوری اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه برای حل مشکل ترافیک در میدان جانبازان به زودی دوربرگردان‌های در حال احداث به بهره‌برداری رسیده و مشکلات ترافیکی موجود در این منطقه را حل خواهد کرد.

آتش‌زر با اشاره به تغییر مدیریت در شهرداری قم در سال 90 افزود: انتخاب شهردار جدید قم به دلیل فعالیت‌های اقتصادی مثبت در گذشته بوده و هم‌اکنون نیز وی با توجه به تخصص خود در حال پیگیری مجوز فروش اوراق مشارکت طرح‌های عمرانی قم است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به برنامه‌های آینده این شورا در قم اشاره کرد و گفت: در مورد احداث پارکینگ در مرکز شهر، مشکلاتی چون تملک اراضی وجود دارد ضمن اینکه خود این مسئله موجب بروز ترافیک می‌شود بنابراین احداث پارکینگ‌های مکانیزه و طبقاتی در دستور کار قرار دارد، هر چند هزینه احداث آن بالا بوده و به طور متوسط برای مهیا کردن شرایط پارک هر دستگاه خودرو 22 میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی اظهار کرد: شکایات بسیاری از سوی همسایگان آرامستان‌های داخل شهر به دست ما رسیده است بنابراین پیگیر این مسئله هستیم که دفن اموات کاملا به خارج از محدوده شهری انتقال یابد و دو منطقه جدید برای همین منظور در نظر گرفته شده است.

آتش‌زر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم قبرستان‌های داخل شهر به «آرامستان ‌باغ» تبدیل شوند گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همکاری گسترده‌ای در این زمینه داشته و مردم نیز از این طرح استقبال کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه عبور منوریل از قسمت غربی حرم مطهر سبب اعتراضاتی در این زمینه شده است اظهار کرد: مراجع تقلید نیز در این خصوص دغدغه‌هایی دارند و تصمیم شورا نیز این است که بر اساس نظر تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اقدام شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول