اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ساده‌گویی رمز ماندگاری آثار شهید مطهری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به جایگاه شهید مطهری و آثار ارزنده ایشان گفت: رمز ماندگاری آثار این شهید بزرگوار در دنیا ساده‌گویی است.

ساده‌گویی رمز ماندگاری آثار شهید مطهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم و تقدیر از اساتید برتر آموزشی دانشگاه کردستان اظهار کرد: شهید مطهری با حفظ ارتباط قلبی و معنوی خود با خداوند متعال و علم و درایت بالا توانسته امروز خود را به تمامی مجامع ملی و بین‌المللی بشناساند.

وی افزود: آن علامه، مفاهیم دینی را طوری بیان می‌کرد که همه افراد اعم از فیلسوف و مردم عادی متوجه می‌شدند و این مهم نمونه بارزی از مهارت ایشان در بیان مطالب بود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید قدرت بیان داشته باشد تا بتواند در زمینه‌های مختلف حرف بزند، خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند سواد و نگاه وسیع هر فردی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: انسان به هر اندازه که از ناخالصی‌ها پاک شود به همان اندازه نیز می‌تواند اوج بگیرد بنابراین باید هر فردی خود را بشناسد تا بتواند خدای خود را شناخته و در مسیر درست گام بردارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی ادامه داد: مدرسان باید شاگردان خود را با معارف دین آشنا و این معارف را به باور قلبی برسانند و بکوشند که گفته‌هایشان در درون شاگردان نفوذ یابد و مورد استفاده آنها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه کردستان نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک روز معلم بیان کرد: گرامیداشت روز معلم پاسداشت شهید، علم و انسان است چرا که معلمان تاثیرگذارترین قشر جامعه به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی گفت: هر انسانی باید در طول زندگی خود راهی را برگزیند که به علم دست یابد چرا که علم و دانش ارث انبیا است و همه باید به این سمت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: انسان‌ها گاهی اوقات اقرار به دین می‌کنند و کتاب خود را قرآن کریم و پیامبر خویش را حضرت محمد(ص) می‌دانند در حالی‌که نباید بیان دین در حد گفته و زبان باشد بلکه باید قلبا و عملا به دین بپردازیم.

وی اضافه کرد: علمی که برگرفته از فطرت آدمی است بی‌شک ماندگارتر بوده و تاثیر بیشتری نیز برجای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول