اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

یک حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با فارس:

الگوپروری لازمه رونق در تربیت حافظ قرآن است

خبرگزاری فارس: یک استاد و حافظ قرآن با اشاره به اینکه برای فراگیری حفظ قرآن باید الگوپروری کنیم، گفت: هیچ ضرورتی ندارد همه مردم قرآن را یک‌ساله حفظ کنند.

الگوپروری لازمه رونق در تربیت حافظ قرآن است

«معتز آقایی» حافظ کل و استاد حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: عمده مشکل ما دوری از قرآن و مفاهیم آن است.

این استاد حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه یک حافظ قرآن بیشتر از اقشار دیگر با آن سر و کار دارد، افزود: چون برای نگهداری محفوظات خود نیاز به مراجعه دائم به قرآن دارد، به همین دلیل حفظ قرآن از این جهت که سبب انس بیشتری با قرآن می‌شود از اهمیت خاص برخوردار است.

وی در این باره افزود: اصولا از حفظ قرآن است که همه چیز به دست می‌آید، کسی که حافظ است باید روخوانی و روانخوانی صحیح داشته باشد و در صورت لزوم از فصاحت و تجوید خوبی برخوردار باشد.

*آشنایی با مفاهیم قرآن راز ماندگاری محفوظات

آقایی، راز ماندگاری محفوظات را آشنایی با مفاهیم قرآن ذکر کرده و خاطر نشان کرد: کسی که می‌خواهد با قرآن مأنوس و همنشین باشد، باید بتواند قرآن را حفظ کرده و یا به صورت موضوعی از آن بهره‌برداری کند.

* قرآن را همه می‌توانند حفظ کنند

آقایی در رابطه با سن علاقه‌مندان به حفظ قرآن اظهار کرد: در تمام رده‌های سنی، از خردسال تا بزرگسال می‌توانند قرآن را حفظ کرد و هر چه زمان حفظ قرآن به کودکی نزدیک‌تر باشد راحت‌تر است، اما اگر می‌خواهیم نتیجه مطلوبی از این کار گرفته و انرژی کمتری خرج شود سنین 10 تا 22 سال بهتر است.

همچنین آقایی درباره استفاده از نخبگان افزود: چیزی که به نظر می‌رسد، باید جلساتی به‌ صورت سنتی تشکیل شود و از بین علاقه‌مندان، افراد نخبه و مستعد را جدا و کلاس‌هایی به صورت ویژه برای آنها برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ ضرورتی ندارد که همه قرآن را یک‌ساله حفظ کنند، افزود: چرا که همه افراد باید دائما قرآن را مرور کرده تا محفوظات آنها فراموش نشود.

* برای فراگیری قرآن باید الگوپروری کنیم

آقایی درباره فراگیر شدن حفظ قرآن نیز اظهار کرد: برای اینکه حفظ قرآن در بین عموم مردم فراگیر شود، باید الگوپروری و حافظان خوب را معرفی کنیم، نقش دادن به حافظان قرآن بهترین راه برای ترغیب مردم به سوی حفظ قرآن است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول