اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اسلام ناب خلاصه شده در علی(ع) است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اسلام ناب محمدی(ص) خلاصه شده در وجود و شخصیت امام علی(ع) است.

اسلام ناب خلاصه شده در علی(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز صبح در اولین جلسه ستاد 13 رجب بنیاد غدیر این استان اظهار داشت: در تدارک ترویج یاد و نام دومین شخصیت عالم هستی، حضرت علی(ع) هستیم که از نظر عظمت، کرامت، فضیلت و شخصیت در جهان بی‌نظیر است.

وی افزود: سخن گفتن و سخن شنیدن از حضرت علی(ع) دارای فضیلت بسیار زیادی است که نباید از آن بی‌بهره و بی‌نصیب شد و تا می‌توان باید در این راستا تلاش کرد.

نکونام با بیان اینکه درک جایگاه و منزلت حضرت علی(ع) برای هر کسی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: هرچند ما قدرت درک کامل شخصیت این وجود ارزشمند را نداریم اما به همان میزان توانایی و قدرتی که خداوند متعال به ما عطا کرده می‎توان از دریای وجود ایشان بهره بگیریم.

رئیس بنیاد غدیر استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هر فرد به هر میزان که توانایی دارد می‌تواند از این گوهر ارزشمند بهره بگیرد که در غیر این صورت راه فضیلت انسانی را طی نکرده است.

نکونام، تنها درک کمالات انسانی را درک منش و خوی حضرت علی(ع) دانست و گفت: طی کردن مسیر کمال جز با درک وجود حضرت علی(ع) امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: باید از علم، خلقیات، روحیات، معنویات و فضیلت حضرت علی(ع) به اندازه‌ای که برایمان مقدور است بهره بگیریم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ظرفیت وجود انسان‌ها یکسان نیست، خاطرنشان کرد: خداوند از انسان‌ها به همان میزان که به آن‌ها توانایی داده انتظار دارد بر همین اساس هر فرد به همان اندازه مکلف است تا از شخصیت وجودی امام علی(ع) بهره بگیرد.

نکونام با بیان اینکه تنها راه رسیدن به کمال، شناخت حضرت علی(ع) است، اظهار داشت: باید هر قدر می‌توانیم دامنه فعالیت‌ها و اقدامات خود را در راستای شناساندن حضرت علی(ع) به جامعه گسترش دهیم و خدا را به واسطه این نعمت شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه قطعا هیچ توفیقی به پای کار کردن برای حضرت علی(ع) نمی‌رسد، گفت: همه انسانیت و کمالات جهان هستی در وجود امام علی(ع) خلاصه شده است و اسلام ناب خلاصه شده در وجود این شخصیت بزرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، فلسفه وجودی فعالیت‌ در بنیاد غدیر را معرفت پیدا کردن به وجود حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: باید راه و منش امام علی(ع) را برای مردم روشن کنیم و آن‌ها را با این وجود گرامی بیش از پیش آشنا کنیم.

وی با اشاره به شبهات ایجاد شده از سوی دشمن در رابطه با امامت و ولایت، تصریح کرد: دشمن درصدد است تا با ایجاد شبهات نسل جوان را از حضرت علی(ع) جدا کند در حالی که غافل است که نظام ما جدای از امامت و ولایت نیست.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول