اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد/ رقابت اصلی بین۲ نامزد اسلامگرا و عمروموسی

خبرگزاری فارس: سیزده نامزد انتخابات ریاست جهموری مصر از روز گذشته تبلیغات انتخاباتی خود را رسما در مصر آغاز کردند. رقابت اصلی بین دو نامزد مورد حمایت اسلامگرایان و عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب و وزیر خارجه مبارک است.

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد/ رقابت اصلی بین۲ نامزد اسلامگرا و عمروموسی

به گزارش فارس، کمیته عالی مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر روز گذشته در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر از روز دوشنبه 11 اردیبهشت می‌توانند تبلیغات اتنتخاباتی خود را به صورت رسمی آغاز کنند.

بنابر بیانیه کمیته عالی مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصر از روز دوشنبه 31 آوریل برابر با 11 اردیبهشت آغاز شده و روز یکشنبه 21 می برابر با 1 خرداد آینده پایان می‌یابد.

بنابر این گزارش پس از آن زمان سکوت انتخاباتی تا مدت چهل و هشت ساعت قبل از دور اول انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

 

 

آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مصر

 

اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود تبلیغات انتخاباتی فردای روز اعلام نتیجه دور اول انتخابات و تا روز جمعه 15 ژوئیه برابر با 26 خرداد از سر گرفته می‌شود.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری در 23 و 24 می برابر با 3 و 4 خرداد برگزار می‌شود.

در اولین انتخابات آزاد مصر پس از سه دهه حاکمیت "حسنی مبارک"، رئیس جمهوری مخلوع مصر 13 نامزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

ابوالعز الحریری کاندیدای حزب "سوسیالیست اتحاد خلق"

 

محمد فوزی عیسی، کاندیدای حزب "نسل دمکراتیک"

 

حسام خیر الله کاندیدای حزب "صلح دمکراتیک"

 

عمرو موسی کاندیدای مستقل

 

عبد المنعم أبو الفتوح کاندیدای "مستقل"

 

هشام البسطویسی، کاندیدای حزب "اتحاد ملی پیشرو"

 

محمود حسام، کاندیدای "مستقل"

 

محمد سلیم العوا، کاندیدای "مستقل"

 

احمد شفیق، کاندیدای "مستقل"

 

حمدین صباحی، کاندیدای "مستقل"

 

عبد الله الاشعل، کاندیدای حزب "اصالت"

 

محمد مرسی، کاندیدای حزب "آزادی و عدالت" 13 نامزدی هستند که برای احراز پست ریاست جمهوری مصر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این در حالی است که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر صلاحیت 10 نامزد این انتخابات را رد کرد که از جمله این افراد باید از "خیرت الشاطر"، نامزد اخوان المسلمون، "حازم ابو اسماعیل"، نامزد سلفی و "عمر سلیمان"، معاون حسنی مبارک و دست  و راست وی یاد کرد.

 

 

آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مصر

 

رد صلاحیت این از افرادی که برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده بودند، اختلاف‌نظرهایی را در مصر به دنبال داشت که تاکنون نیز ادامه دارد و حوادث میدان العباسیه و وزارت دفاع را باید یکی از بازتاب‌های این اقدام برشمرد.

با این حال به نظر می‌رسد، رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری مصر بین دو نامزد مورد حمایت اسلامگرایان و عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب باشد.

عبدالمنعم ابوالفتوح و محمد مرسی، دو نامزد مورد حمایت اسلامگرایان در انتخابت ریاست جمهوری مصر هستند.

به هر روی همزمان با آغاز تبلیغات 21 روزه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر از روز گذشته کمیته عالی انتخابات مصر نسبت به زیرپا گذاشتن قوانین این تبلیغات نیز به نامزدهای این انتخابات هشدار داد.

این کمیته همچنین اعلام کرد، تمام کسانی که قوانین مذکور را زیر پا بگذارند با محکومیت‌های تعیین شده مجازات می‌شوند، این محکومیت‌ها می‌تواند نامزدها، هواداران آنها و یا رسانه‌های جمعی را در بر بگیرد.

 

 

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در مصر

 

وزارت اطلاع‌رسانی مصر نیز اعلام کرد که آمادگی دارد، روند انتخابات را از طریق شبکه تلویزیونی پوشش دهد.

براساس قوانین اعلام شده رسانه‌های جمعی نمی‌توانند نظرسنجی‌هایی در خصوص محبوبیت نامزدها در صورت مشخص نبودن منابع این نظرسنجی‌ها و حامیان آنها منتشر کنند.

همچنین نامزدها نمی‌توانند، از وسایل نقلیه عمومی یا ساختمان‌های عمومی و مساجد برای تبلیغات خود استفاده کنند، اما می‌توانند از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برای ارائه برنامه‌های انتخاباتی‌شان استفاده کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول