اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

روزنامه‌های آمریکایی تعدیل کابینه مصر را پیروزی اسلامگرایان برشمردند

خبرگزاری فارس: روزنامه‌های آمریکایی اصلاح و تعدیل کابینه کمال الجنزوری را پیروزی دیگری برای اسلامگرایان مصری برشمردند.

روزنامه‌های آمریکایی تعدیل کابینه مصر را پیروزی اسلامگرایان برشمردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، روزنامه‌های آمریکا امروز به موضوع تغییر کابینه انتصابی کمال الجنزوزی پرداختند و این اقدام پارلمان الشعب مصر را مورد ارزیابی قرار دادند.

از جمله این روزنامه‌ها باید به روزنامه "وال استریت ژورنال" اشاره کرد که با انتشار گزارشی ضمن اشاره به اینکه دادن وعده اصلاحات و تغییر در دولت انتقالی مصر توسط شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور به پارلمان الشعب یک پیروزی بزرگ و حقیقی برای اسلامگرایان به شمار می‌آید که بر اکثریت در پارلمان مصر به خود اختصاص داده‌اند، تاکید کردند: این اولین گام پارلمان مصر جهت استفاده از اختیارات داده شده به آن به موجب قانون اساسی است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: تهدید "محمد سعد الکتاتنی"، رئیس پارلمان الشعب مبنی بر تعلیق یک هفته‌ای جلسات پارلمان تا تحقق خواسته‌هایش توسط شورای عالی نظامی در واقع چنگ و دندان نشان دادن پارلمان به این شورا و وداشتن آن به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های پارلمان بود.

وال استریت ژورنال در ادامه با اشاره به شکاف‌های موجود بین شورای عالی نظامی مصر و اسلامگرایان این کشور از جمله حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون گفت: این حزب حتی با شرایط صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام در سایه دولت کنونی مصر مخالفت کرده‌اند، چون اعتقاد دارند، دولت کنونی صلاحیت و توان انجام اصلاحات اقتصادی مورد نظر در ساختار اقتصادی مصر را ندارد.

در این راستا روزنامه "لس آنجلس تایمز" نیز با اشاره به انجالم تغییرات و تعدیلات در کابینه کنونی مصر آنهم در این شرایط حساس که مصر با آن مواجه است، آن را پیروزی قابل توجهی برای اسلامگرایان دانست.

لس آنجلس تایمز وعده شورای عالی نظامی مصر مبنی بر انجام اصلاحات و تغییرات در کابینه الجنزوری را اولین گام پارلمان مصر در راه بازگرداندن کرامت و عزت از دست رفته خود برشمرد که مدت‌های طولانی آن را از دست داده بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول