اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:

قلم عالم قلمی شهید ساز است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: قلم عالم قلمی است که می‌تواند شهید بسازد، لذا شهید مطهری از این دست عالمان بود.

قلم عالم قلمی شهید ساز است

غلامرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: جوهر و مرکب قلم علما در قیامت در موازنه با خون شهدا بالاتر از آن قرار می‌گیرد.

وی در خصوص جایگاه شهید و شهادت در اسلام تصریح کرد: کمالات، نیکی‌ها و محسنات در عالم نسبی هستند یعنی این صفات برتر، نسبت به مادون خود برتر هستند و نسبت به کمال دیگری مادون هستند.

*بالاترین نیکی‌ها‌، خون شهید است

 نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) افزود: شهید و خونی که در راه خدا داده است بالاترین نیکی‌ها است، لذا مقام شهادت در پیشگاه الهی بالاترین مقام است؛ چرا که طبق حدیث قدسی شهادت بالاترین مقام نزد الهی است چون خدا خود دیه و خون‌بهای شهید است.

*جوهر قلم مطهری بالاتر از خون شهید است

وی در ادامه گفت: این موضوع و مطلب در مورد عموم مردم صدق می کند و در منزلت علما همین بس که روایت است چرا که مرکب و جوهر قلم علما در قیامت در مقام موازنه و سنجش بالاتر از خون شهدا قرار می‌گیرد و این به دلیل هدایتی است که بواسطه قلم علما بوجود آمده است.

 وی با اشاره به قلم عالم ادامه داد:  قلم عالم است که شهید می سازد و قلمی که بتواند شهید بسازد قاعدتا ارزش جوهرش بالاتر از خون شهید است و شهید مطهری عالم متخصص فن دین بود که  جوهر قلمش چون شهید ساز بود ارزشش از خون شهدا بالاتراست‌.

 

*شهید مطهری عالم به شرایط مکان و زمان بود

حجت‌السلام والمسلمین گودرزی با اشاره به مقام والای شهید مطهری بیان کرد: شهید مرتضی مطهری یک کارشناس متخصص، ماهر در دین مبین اسلام و عالم جامع الاطراف بود استاد عالمی بود که در همه علوم دستی داشت؛ عالم به فقه، اصول، منطق، فلسفه و عرفان بود.

 شهید مطهری عالم به شرایط مکان و زمان بود چراکه بر حسب حدیث امام صادق (ع) که می فرماید‌: "کسی که عالم به شرایط زمان خود باشد مشتبهات نمی‌تواند او را مورد هجوم قرار دهد و مغلوب کند" بنابراین آن کس که هنگام فتنه مغلوب می‌شود علتش آگاه نبودن به شرایط زمان و مکان است.

وی یادآور کرد: شهید مطهری یک روز احساس می‌کند که باید برای کودکان کار کند با آن همه دانش و آگاهی در علومی چون فلسفه و... کتاب داستان راستان را می نگارد و روز دیگر بنابه تغییر شرایط در سنگر دیگری شروع به نوشتن می‌کند و کتاب‌هایی وزینی  چون روش رئالیسم، حقوق زن در اسلام، سیره نبوی، سیری در نهج البلاغه و...نتیجه و ثمره آن است.

 

*اندیشه ناب الهی را می‌توان در تفکرات مطهری یافت

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) افزود: تمام این کتاب‌ها را شهید مطهری با علم و دانش کارشناسانه و با توجه  به شرایط زمان نوشته است و می‌توان اندیشه ناب الهی را در تفکرات شهید پیدا کرد چراکه شهید مطهری یک عالم اسلام شناس است که مورد تأیید شخصیت بزرگی چون امام خمینی‌(ره) است که ایشان همواره جوانان این مملکت را به خواندن کتاب‌های استاد مطهری توصیه می‌کردند.

وی ادامه داد: شهید مطهری چون کارشناس ماهر فقه، اصول‌، منطق، فلسفه، کلام و عرفان بود اندیشه‌هایی که روی کاغذ می‌آورد اندیشه‌های ناب اسلامی بود چراکه ایشان مفسر اسلام حقیقی بود.

 

*مطهری صاحب عقیده پاک به دین خدا بود

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی با بیان اینکه 12 اردیبهشت به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه مطرح است و در کشور به عنوان روز معلم تصریح کرد: شهید مطهری یک معلم حقیقی برای همه امت اسلامی در سراسر جهان است استاد شهید مفسر ناب قرآن کریم است و اندیشه‌هایش اندیشه‌های ناب الهی و قرآنی است‌.

وی با بیان روز معلم خاطر نشان کرد: بنابراین چون استاد مطهری صاحب عقیده به دین خدا بود و سپاه نیز شاکله تشکیل و شکل‌گیری‌اش  اعتقاداتش است لذا روز شهادت ایشان بهترین و مناسب‌ترین یمن برای ارج نهادن به مقام معلم و مجموعه  عقیدتی سیاسی که کار تربیت و تعلیم را بر عهده دارند خواهد بود.

 

*دشمن با ترور مطهری تفکرات ناب اسلامی را نشانه گرفت

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) در بخش دیگری از بیاناتش در پاسخ به  این سئوال که چرا دشمن استاد مطهری را به شهادت رساند اظهار کرد:دشمن همیشه مترصد است که ببیند نقطه پیشرفت کجاست وقتی به تفکرات ناب اسلامی  این عالم بزرگ رسیدند، نقشه توطئه به شهادت رساندن استاد را عملی کردند در این ترور تیرشان را بر پیشانی مبارک آن شهید والامقام نشانه گرفتند چراکه می‌دانستند تا زمانی این تفکر زنده باشد استکبار نمی‌تواند کاری از پیش ببرد لذا در پی خاموش کردن این تفکر برآمدند اما به لطف خدای متعال  نتوانستند این نور را خاموش کنند وبا شهادت استاد مطهری نه تنها این تفکر ناب خاموش نشد بلکه شعله ورتر شد.

 

*بیداری جهانی به برکت خون شهیدانی چون مطهری است

وی در پایان یادآور کرد: امروز اگر مردم  جهان به پا خواستند به برکت شهادت شهید مطهری است چون خدا اراده فرموده است که این نور تا به امروز بماند و شعاع آن همه مسلمانان کرانه هستی را بیدار کند و از مسلمان به غیر مسلمان برسد و در واقع بیداری انسانی در تمام جهان شکل بگیرد و همه این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها نتیجه و برکت خون شهیدانی چون مطهری است. 

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول