اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان خواستار شد

تلاش برای جذب سرمایه‎گذار ضرورتی برای آبادانی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: شناسایی منابع درآمدی جدید، تلاش برای جذب سرمایه‌گذار یک ضرورت برای آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاهای استان است.

تلاش برای جذب سرمایه‎گذار ضرورتی برای آبادانی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود با تاکید بر نقش بسیار اثرگذار و مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: اعضای شوراها، مشورت با نخبگان و صاحب‎نظران و استفاده از نظرات آنان برای توسعه و عمران شهر و روستاهای استان را به عنوان یک اقدام محوری مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تبادل تجربیات و استفاده از راهکارهای موفق دیگر شوراهای استان در قالب بازدیدهای آموزشی یا جلسات مشترک، می‎تواند به عنوان یک راهکار به خاطر استفاده از تجربه‎های کارآمد مورد نظر باشد.

دادبود افزود: حل بسیاری از مشکلات شهرها و روستاها بیش از آنکه نیازمند اعتبار و بودجه باشد به تدبیر، تلاش و ... نیاز دارد.

معاون عمرانی استاندار گلستان بیان کرد: با عنایت به اینکه با افزایش نسبی سطح تحصیلات جامعه، تغییر در شیوه زندگی مردم، دگرگون شدن نیازها، و ... اداره شهر و روستاها با روش‌های سنتی گذشته امکان‎پذیر نیست ضرورت دارد شورائیان با استفاده از امکاناتی که به واسطه عصر ارتباطات در اختیار همگان قرار گرفته بیش از پیش برای ارتقای دانسته‎ها و افزایش کارایی‎های خود بکوشند.

وی تغییر در شیوه مدیریت شهری و حرکت به سوی ایجاد شهرهای زیبا و دارای امکانات رفاهی مطلوب برای زندگی شایسته شهروندان با نشاط را یک ضرورت دانست.

دادبود اظهار داشت: با توجه به جاذبه‎های گردشگری و تاریخی استان، ضرورت دارد اعضای شوراها در برنامه‎ریزی‎های خود ساماندهی جاذبه‎های موجود و اتخاذ راهکار برای ماندگاری بیش از پیش گردشگر در استان با هدف کمک به اقتصاد شهرها و روستاهای منطقه را مدنظر داشته باشند.

وی شناسایی منابع درآمدی جدید، تلاش برای جذب سرمایه‎گذار و ... را یک ضرورت برای آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاهای استان معرفی کرد و افزود: مدیریت شهرهای استان ارائه خدمات بیشتر به شهروندان به صورت الکترونیک، فعال و به‌روز نگاه داشتن سایت‎های اطلاع‎رسانی شهری، و ... را در سال 1391 مدنظر داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان افزود: اختلاف سلیقه در بین اعضای شوراها امری عادی و نشانه تضارب آرا است اما هنگامی که این اختلاف سلیقه به درگیری‎های شخصی و ایجاد حاشیه تبدیل شود مضر خدمت‎رسانی به مردم خواهد بود.

دادبود ادامه داد: از این‌رو چاره‎ای به جز اجرای قانون وجود ندارد و اعضای شوراها چه در شهرها و چه در روستاهای استان از آنجا که برخاسته از بطن جامعه هستند مردم را در فعالیت‎ها و اقدامات خود فراموش نکنند.

وی با تأکید بر اطلاع‎رسانی عملکرد شوراها به مردم خاطر نشان کرد: شوراها تلاش برای جلب مشارکت مردمی، برگزاری جلسات دوره‎ای در محلات، اختصاص وقت‎های مشخص به ملاقات‎های مردمی و ... را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول