اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهرستان دماوند:

کمبود آب بزرگ‏ترین معضل بام ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند، کمبود آب شرب و زراعی را بزرگ‏ترین معضل نواحی مختلف این شهرستان اعلام کرد.

کمبود آب بزرگ‏ترین معضل بام ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران مجتبی همت‏نجفی عصر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر، کمبود آب به مانعی برای توسعه در بسیاری از نقاط شهرستان دماوند تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شهر زیبایی مانند رودهن در صورت تامین آب مورد نیاز می‏تواند با ایجاد فضاهای طبیعی ضمن احیای این منابع ملی، موجبات تبدیل منطقه به سایت گردشگری را نیز فراهم سازد.

همت‏نجفی اضافه کرد: مسئولان و مردم سایر نقاط شهرستان دماوند از جمله شهرهای دماوند و کیلان نیز هر یک به نوعی با مشکلات بسیاری از ناحیه کمبود آب و ضعف منابع این ماده حیاتی مواجه هستند.

* همکاری بیش از پیش مسئولان دولتی با شوراها

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی خاطر نشان کرد: در همه جوامع بشری با زیاد شدن جمعیت ساکن در یک نقطه، آسیب‏های اجتماعی نیز به همان نسبت رو به فزونی می‏رود.

وی ادامه داد: در چنین شرایط اجتماعی، حضور متولیان امری که از برآیند و بطن مردم برخاسته و به عنوان نهادی متشکل از خود مردم مشکلات را احساس کرده و آنها را رفع سازند، امری ضروری به نظر می‏رسد.

همت‏نجفی اضافه کرد: در دنیای امروز وجود چنین تشکل‏های مردم‏نهادی برای اداره بهتر امور و تحقق حاکمیت مردم در همه ملل جهان امری ضروری قلمداد می‏شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند افزود: مطالبه امروز اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند، مساعدت و همکاری بیش از پیش مسئولان دولتی با این قشر زحمتکش برای رفع مشکلات مردم است.

* استفاده از نظرات شورا برای طرح‏های جامع و هادی

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند بر لزوم سود جستن از نظرات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تدوین و ابلاغ طرح‏های هادی روستایی و جامع شهری تاکید کرد.

همت‏نجفی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون در طراحی و تهیه طرح‏های جامع شهری مناطق مختلف شهرستان دماوند، از نظرات اعضای شورای اسلامی استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال‏های گذشته، مناطق روستایی شهرستان دماوند به عنوان منطقه اجرای طرح‏های هادی روستایی معین شد و امروز شاهد شکوفایی آن اقدامات در همه نقاط استان تهران هستیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول