اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نابغه قرآنی جهان اسلام

قرآن را به 50 روش از حفظ می‌خوانم

خبرگزاری فارس: نابغه بزرگ قرآنی جهان اسلام گفت: در کمتر از9 ماه قرآن را حفظ کردم و آن را به 50 روش از حفظ می‌خوانم.

قرآن را به 50 روش از حفظ می‌خوانم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، محمدتقی خان نابغه بزرگ قرآنی جهان اسلام در جمع کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان برنامه اجرا کرد.

در این مراسم که با استقبال گسترده مربیان، کارکنان و کارآموزان فنی و حرفه‌ای برگزار شد وی با اجرای روش‌هایی مانند تلاوت آیات تنها با اشاره چشم و حرکت چهره برادرش، همچنین پاسخ به سئوال حاضران از قرآن، بیان سوره قرآن صرفاً با شنیدن نام فرد سئوال کننده و کلمه مورد نظر وی بازگشت 300 و 400 صفحه‌ای به صفحات گذشته، معرفی خود با قرآن، حفظ به روش تسلسل آیات و اجرای آن و ... تعجب و تحسین حاضران را برانگیخت.

نابغه قرآن کریم که بیش از 12 تا 15 ساعت از شبانه روز را به قرائت و مرور آیات قرآن می‌پردازد و به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو مسلط است با تأکید بر لزوم احترام پدر و مادر اظهار داشت: به لطف پروردگار و دعای والدینم توانستم قرآن را در کمتر از 9 ماه حفظ کرده و آن را به 50 روش از حفظ بخوانم.

این نوجوان 14 ساله پاکستانی که در سن سه سالگی پدرش را از دست داده و تحت سرپرستی برادرش دکتر محمدنقی خان حافظ کل قرآن گرفته است، گفت: بعد از مرگ پدر همراه با خانواده به ایران مهاجرت و در شهرستان قم اقامت کردیم و زیر نظر اساتید مجرب قرآنی به فراگیری قرآن پرداختم و در کمتر از 9 ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم با ابداع روش‌های متنوع و جذاب قرائت شده و در این زمینه پیشرفت قابل توجهی کردم.  

در پایان این مراسم با حضور ابراهیمی‌نژاد مدیرکل و مسئولان فنی و حرفه‌ای استان کرمان از این نابغه بزرگ کلام وحی که هم‌اکنون از طلاب افتخاری جامعة‌المصطفی (ص) العالمیة قم است، ‌تجلیل شد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول