اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

/اخبار کوتاه افغانستان/

عملیات علیه شبه‌نظامیان در 5 ولایت افغانستان انجام شد/اعتصاب زندانیان در قندهار

خبرگزاری فارس: ادامه عملیات‌ علیه شبه‌نظامیان طالبان در پنج ولایت افغانستان، کشته شدن یک مقام دولتی در جنوب این کشور و کشف 2 تن کود نیترات آمونیوم از جمله رویدادهای مهم افغانستان در چند ساعت گذشته است.

عملیات علیه شبه‌نظامیان در 5 ولایت افغانستان انجام شد/اعتصاب زندانیان در قندهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات‌ مشترک نیروهای امنیتی افغان و ناتو در ولایت‌های "کابل"، "ننگرهار"، "زابل"، "لوگر" و"غزنی" 14 شبه‌نظامی طالبان کشته، 2 تن زخمی و 16 تن دیگر دستگیر شدند.

در اطلاعیه آمده است: در جریان این عملیات‌ها که با هدف پاکسازی منطقه از وجود شبه‌نظامیان طالبان آغاز شد، تعداد زیادی اسلحه و مهمات توسط نیروهای افغان کشف و ضبط شده است.

کشته و زخمی شدن 4 پلیس افغان در شمال افغانستان

"محمد اسماعیل" فرماندار منطقه "خم آب" ولایت "جوزجان" صبح امروز از کشته شدن یک فرمانده پلیس محلی به همراه محافظ وی و زخمی شدن 2 پلیس دیگر بر اثر انفجار یک مین کنار جاده‌ای در این منطقه خبر داد.

شبه‌نظامیان طالبان مسئولیت این رویداد را برعهده گرفتند و ادعا کردند که در این رویداد چهار پلیس به همراه یک فرمانده آنان کشته شد.

کشف بیش از 2 تن کود "نیترات آمونیوم" در ولایت "لوگر"

"غلام‎ سخی روغ ‎لیونی" فرمانده پلیس ولایت لوگر از کشف بیش از 2 تن کود نیترات آمونیوم که از آن در تهیه مین‌ استفاده می‌شود در منطقه "محمدآغه" این ولایت خبر داد.

وی تصریح کرد: این مواد شیمیایی که در 45 کیسه، 50 کیلویی جاسازی شده بودند، توسط یک کامیون در حال انتقال به کابل بودند.

اعتصاب غذایی زندانیان در زندان مرکزی ولایت "قندهار"

"جاوید فیصل" سخنگوی والی قندهار از اعتصاب غذایی زندانیان در زندان این ولایت خبرداد و افزود: علت این اعتصاب تصمیم مقامات افغان برای انتقال گروهی از آن‌ها به کابل است.

این در حالی است که تعدادی از این زندانیان در تماس با رسانه‌ها اظهار داشتند که بد رفتاری مأموران زندان، دلیل اعتصاب غذایی آنها است.

هنوز آماری در رابطه با تعداد اعتصاب‌ کنندگان معلوم نیست، اما در همین بخش حدود 200 تن نگهداری می‌شود که اکثر آنان به اتهام ارتباط با گروه طالبان زندانی شده‌اند.

کشته شدن یک مقام دولتی در جنوب افغانستان

"روح‎الله سمون" سخنگوی والی "پکتیا" از کشته شدن شهردار منطقه "سمکنی" این ولایت و زخمی شدن 2 محافظ وی هنگام عبور از مسیر منطقه‌ای "زرمت- گردیز" بر اثر حمله افراد ناشناس خبرداد.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی این ولایت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه انفجار مین در منطقه "سروبی" 2 کودک کشته و 2 کودک دیگر زخمی شدند.

یک فرمانده طالبان با 16 تن از افراد خود به روند صلح پیوست

دفتر مطبوعاتی والی "نورستان" با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "قاری عبدالخلیل" مشهور به فرمانده "پیکه" که از فرماندهان مشهور گروه طالبان در این ولایت بود به همراه  16 تن از نظامیان خود روز گذشته به روند صلح پیوست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول