اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

7 کشته حاصل اولین حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان پس از مذاکرات بی‌نتیجه "گراسمن"

خبرگزاری فارس: حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به وزیرستان شمالی و جنوبی دست کم 7 کشته برجای گذاشت.

7 کشته حاصل اولین حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان پس از مذاکرات بی‌نتیجه "گراسمن"

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، حمله پهپادهای آمریکایی به یک مدرسه دخترانه در "وزیرستان شمالی" سبب کشته شدن 3 نفر شد.

گزارش‌‌ها نشان می‌دهد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بعد از اطلاع یافتن از حضور شبه نظامیان در یک مدرسه دخترانه واقع در بازار "میرانشاه" مرکز وزیرستان شمالی، با 2 موشک این مدرسه را هدف قرار دادند که موجب کشته شدن 3 تن از شبه نظامیان شد.

پهپادهای آمریکا بعد از این عملیات به پرواز‌های خود بر فراز آسمان وزیرستان شمالی ادامه دادند که سبب نگرانی مردم شد و زندگی روز مره آنان را تحت تاثیر قرار داد.

منابع آگاه محلی عنوان کردند که پهپادهای آمریکایی در حمله ای دیگر یک منزل مسکونی در "وزیرستان جنوبی" را با یک موشک هدف قرار دادند که بر اثر آن تمام ساکنان خانه که چهار نفر بودند، کشته شدند.

منابع رسمی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

این در حالی است که افراد کشته شده هنوز شناسایی نشده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای رسمی حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی را به شدت محکوم کرده و این اقدام آمریکا را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

"معظم علی‌خان" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی خبری خود در این زمینه اظهار داشت: دولت پاکستان حمله هواپیماهای بدون خلبان به پاکستان را به شدت محکوم می‌کند و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: پاکستان همیشه معتقد بوده حمله پهپادهای آمریکایی استقلال و تمامیت ارضی پاکستان را زیر سوأل می‌برد، بنابراین اسلام‌آباد از طریق وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیری می‌کند.

این حمله، اولین حمله پهپادهای آمریکایی در یک ماه گذشته و پس از شکست مذاکرت "گراسمن" نماینده ویژه‌ی آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، با مقامات بلندپایه پاکستانی است.

گراسمن جمعه و با دست خالی اسلام‌آّباد را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

پارلمان پاکستان چندی پیش اعلام کرد که توقف حملات پهپادهای آمریکایی شرط اجرای طرح بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول