اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

"مولانا سمیع‌الحق" رهبر "کنفرانس دفاعی پاکستان":

بازگشایی مسیر ناتو موجب افزایش عملیات‌های تروریستی در پاکستان می‌شود

خبرگزاری فارس: مولانا سمیع‌الحق رهبر کنفرانس دفاعی پاکستان با اعلام اینکه در صورت بازگشایی مسیر عبور تدارکات ناتو، حملات انتحاری و عملیات‌های تروریستی پاکستان را فراخواهد گرفت، به دولت توصیه کرد که منافع ملی کشور را مد نظر داشته باشد.

بازگشایی مسیر ناتو موجب افزایش عملیات‌های تروریستی در پاکستان می‌شود

به گزارس خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، مولانا سمیع الحق که در مراسم رونمایی از کتاب جدید خود سخنرانی می‌کرد، در نکوهش تصمیم پارلمان پاکستان در بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو گفت: چنانچه ارسال تدارکات ناتو آغاز شود حملات انتحاری و عملیات‌های تروریستی پاکستان را فراخواهد گرفت، پس بهتر است دولت و احزاب مخالف دولت به جای اندیشیدن به منافع خود به فکر منافع ملی کشور باشند.

وی در ادامه خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: کنفرانس دفاعی پاکستان یک حزب سیاسی نیست و ما فقط به فکر دفاع از کشورمان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای استحکام کشور باید خودمان را از وابستگی به سایر کشور‌ها به ویژه آمریکا نجات دهیم، افزود: در صورت بازگشایی مسیر ناتو اوضاع امنیتی کشور غیر قابل کنترل خواهد شد.

"حافظ سعید" یکی دیگر از رهبران کنفرانس دفاعی پاکستان شب گذشته بعد از شرکت در مراسم رونمایی از کتاب سمیع‌الحق گفت: مولانا سمیع‌الحق خود کتابی بزرگ است، با این وجود کتابی که ایشان تألیف کرده در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: آمریکا و هند علیه پاکستان به توافق رسیده‌اند اما نمی‌گذاریم دسیسه علیه پاکستان به نتیجه برسد.

حافظ سعید گفت: تا زمانی که کنفرانس دفاعی پاکستان فعال است نیروهای ناتو هیچ جایگاهی در پاکستان ندارند و ما به دقت مسیر ناتو را زیر نظر داریم.

این مقام کنفرانس دفاعی پاکستان تأکید کرد: به زودی آمریکا نیز مانند روسیه از هم می‌پاشد و به بخش‌های کوچکتری تقسیم خواهد شد.

پارلمان پاکستان چندی پیش با اکثریت آرا طرح بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو را بطور مشروط تصویب کرده‌ بود.

این مسیر پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پست مرزی "سلاله" و کشته شدن 24 سرباز پاکستانی از سوی ارتش پاکستان مسدود شده‌ بود.

قاضی "نذیر احمد غازی"، "دکتر محمود الحسن عارف"، "قیوم نظامی"، "عطا الرحمان"، "دکتر ظهور احمد اظهر"، "رانا شفیق پسروری"، "مولانا فضل الرحیم اشرفی"، دکتر "سعد صدیقی"، مولانا "عبد الرئوف فاروتی" و "سعود عثمانی" از کسانی هستند که در مراسم سخنرانی کردند.

علاوه بر این افراد، "سید منور حسن" رهبر "جماعت اسلامی"،" پیر سیف الله خالد" و مولانا "عبد الرب امجد" به عنوان مهمان ویژه در مراسم رونمایی از کتاب مولانا سمیع الحق شرکت کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول