اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری جشنواره دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد.

برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

غلامحسین احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: این سند تمام بخش‌های آموزش و پرورش را ملزم می‌کند که در مسیر ارتقای سطح استفاده از تکنولوژی در مدارس تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح توانایی‌های دانش‌آموزان و معلمان در فضای مجازی لازمه ارتقای استفاده از تکنولوژی است افزود: در این راستا نخستین جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش استان قم از هفته اول اردیبهشت‌ماه در سطح مدارس و نواحی فراخوان شده است.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: این جشنواره به منظور افزایش مهارت‌های اطلاعاتی و تجمیع اقدامات صورت گرفته در مدارس و دستاوردهای آنها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره تلاش می‌کنیم برترین دستاوردهای مدارس در عرصه فضای مجازی را انتخاب کرده و مدارس نمونه را به عنوان الگو به دیگران معرفی کنیم.

احمدوند افزود: این جشنواره در سه بخش کارگاه‌های آموزشی، مسابقات و نمایشگاه‌های دستاوردهای فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد که در بخش کارگا‌هی تلاش می‌کنیم با استفاده از اساتید مجرب مهارت‌های دانش‌آموزان را در حوزه فضای مجازی ارتقا دهیم.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: این کارگاه‌ها در رشته‌هایی مانند تولید محتوای الکترونیک، ساخت بازی‌های رایانه‌ای، روباتیک، هنر دیجیتال، امنیت فضای سایبری و شبکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک کارگاه نیز با عنوان کلی هوشمندسازی مدارس برگزار خواهد شد که عناوینی مانند ایجاد شبکه در مدارس، طرح درس الکترونیک، ساخت وبلاگ و پست الکترونیک و آموزش کار با ویدئو کنفرانس را در بر می‌گیرد.

احمدوند با اشاره به گسترده شدن استفاده از تلفن همراه در میان دانش‌آموزان افزود: یکی از رویکردهای این جشنواره که برای نخستین بار در سطح کشور مورد توجه قرار می‌گیرد، کمک به دانش‌آموزان برای استفاده از تلفن‌های همراه در زمینه‌های آموزشی و ارتقای مهارت است.

وی با اشاره به بخش‌های دیگر این جشنواره گفت: در بخش مسابقات تولید محتوای الکترونیکی، تولید نرم‌افزارهای آموزشی، ساخت بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی، ایروکاپ، طراحی سایت و هنر دیجیتال به رقابت گذاشته می‌شود.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اذعان داشت: در این جشنواره آثار مدارس در زمینه هوشمندسازی به نمایش گذاشته می‌شود و مدارس برتر تجلیل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در این جشنواره زمینه را برای تبادل تجربیات در زمینه استفاده از تجهیزات هوشمندسازی میان مدارس و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

احمدوند افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان معلم‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت گذر از روش‌های سنتی تدریس به شیوه‌های مدرن و مطابق با نیازهای روز جامعه اظهار امیدواری کرد: اینگونه جشنواره‌ها گام مثبتی در زمینه ارتقای استفاده از تکنولوژی در آموزش در مدارس استان قم باشد.

معلمان و دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 15 اردیبهشت‌ماه به نشانی اینترنتی www.festival.hoomad.ir مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول