اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

جوانان میدان‌دار تولید علم و تفکر کشورند

خبرگزاری فارس: مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اهمیت فکر و اندیشه گفت: جوانان میدان‌دار اصلی تولید علم و تفکر کشور هستند.

جوانان میدان‌دار تولید علم و تفکر کشورند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی شامگاه یکشنبه در نخستین اتاق فکر استانداری کردستان در جمع تعدادی از متفکران، جوانان نخبه و فرهنگی استان اظهار کرد: آیات الهی به عنوان کلام الهی دارای تازگی و جذابیت خاصی است اما یکسری از آیات الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم اشاره کرده که برای صاحبان خرد و اندیشه نشانه‌هایی قرار داده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در ادامه با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به تاسی از آیات قرآنی گفت: فضیلت یک ساعت فکر کردن و اندیشیدن از 70 سال عبادت بالاتر است و این مهم نشاندهنده اهمیت تفکر در دین اسلام و بزرگان دینی است.

حجت‌الاسلام فراشی از مقام معظم رهبری به عنوان میدان‌دار تولید علم و جنبش نرم افزاری در عصر کنونی نام برد و تصریح کرد: بیشترین حامی و دلسوزترین حامی جوانان که به صورت محسوس به چشم می‌خورد مقام معظم رهبری هستند که در بیشتر بیانات و سخنرانی‌هایشان به مسئله جوانان اشاره دارند.

وی اضافه کرد: این همه رشد و بالندگی کشورمان که در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم به برکت حضور جوانان نخبه و فرهنگی و افراد متفکر و صاحب فکر و اندیشه است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور حضور دانشمندان ایرانی که برای حفظ جایگاه ایران اسلامی در جوامع بین‌المللی جان خود را فدا کردند همواره مایه فخر و مباهات است و باید همین جوانان متفکر ادامه دهنده راه آنان باشند تا به قله‌های برتردر زمینه‌های دیگر نیز دستیابی پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام فراشی تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه در جامعه علاوه بر تبیین فعالیت‌های علمی و نوآوری در این حوزه رسالت خطیرتری نیز در ارتباط با فرهنگ سازی و نشر آموزه‌های اخلاقی در جامعه برعهده دارند.

وی در ادامه از دانشگاه به عنوان محورهای حرکت و تعالی در جامعه یاد کرد و خواستار گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت آموزه‌های دینی و قوانین پیشرو دین اسلام و همچنین تبیین دستاوردهای عظیم نظام مقدس اسلامی برای جوانان شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان برگزاری جلسات اتاق‌های فکر را راهکاری مناسب برای حل مسایل روز جامعه و توسعه استان دانست و بر برگزاری مستمر و مداوم این جلسات در فاصله زمانی کمتر تاکید کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول