اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

استانداردسازی و ارائه خدمات مطلوب شروط عقد قرارداد با ام.‌آر.ای گچساران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا هنگامی که مرکز ام.آر.ای گچساران نسبت به استانداردسازی دستگاه‌های خود و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت اقدام نکند طرف قرارداد بیمه خدمات درمانی قرار نمی‌گیرد.

استانداردسازی و ارائه خدمات مطلوب شروط عقد قرارداد با ام.‌آر.ای گچساران

 علی‌محمد جعفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: این روزها مطالبی در مورد عدم قرارداد بیمه خدمات درمانی با مرکز ام.آر.ای گچساران شایع شده که لازم است پاسخی برای تنویر افکار عمومی به این موضوع داده شود.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از جمله مقررات عقد قرارداد رعایت تعرفه‌های مصوب، کیفیت دستگاه و شدت میدان مغناطیس است که دستگاه نصب شده در این مرکز با اصالت چینی و با قدرت اسمی 45 صدم تسلا بوده در حالی‌ که ملاک استاندارد جهت اخذ تعرفه و عقد قرارداد عدد 1.5 تسلا می‌باشد.

جعفرپور ادامه داد: بیمه خدمات درمانی مرکزی تعرفه کامل بخش خصوصی را با مازاد تعرفه نظام پزشکی اخذ می‌کند از این رو در راستای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به بیمه‌شدگان رعایت عدالت و جانبداری از حقوق بیمه‌شدگان و عقد قرارداد منوط به استانداردسازی دستگاه این مرکز است.

این مسئول در ادامه گفت: سرانه هزینه ام.آر.ای در صندوق کارمندی استان با جمعیت 770 هزار نفر 24 درصد سهم مصوب است در حالی که با ارائه خدمت در مرکز ام.آر.ای کوثر یاسوج با توجه به تعرفه دولتی 39.4 درصد سهم مصوب هزینه شده است.

وی تصریح کرد: هر چند این سرانه با وجود منع آیین‌نامه‌ای با رایزنی با سازمان خدمات درمانی جزو ملاک‌های عدم عقد قرارداد قرار نگرفته است چرا که خدمت ام.آر.ای یک خدمت لوکس و غیر اورژانس بوده و موارد اورژانس مثل ضربه به سر از طریق سی.‌تی.‌اسکن پیگیری می‌شود.

جعفرپور اضافه کرد: با این حال اگر در نقطه‌ای از استان نیاز به ارائه خدمتی لوکس احساس شود سازمان بیمه خدمات درمانی از مؤسسه‌ای حمایت می‌کند که ارائه‌دهنده خدمتی در شان و منزلت مردم باشد و این در حالی است که مرکز ام.آر.ای شهرستان بهبهان در فاصله 70 کیلومتری گچساران قرار دارد و با دستگاه مناسب به بیمه‌شدگان خدمت ارائه می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: امیدوارم با عنایت دانشگاه علوم پزشکی این استان صدور مجوزهای ارائه خدمت با در نظر گرفتن حقوق بیمه‌شدگان در اخذ خدمت از مکانیسم‌های استاندارد و با کیفیت با تعرفه مناسب تنظیم شود تا موجب ابهام در میان بیمه‌شدگان محترم این استان نشود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول