اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پسر شهید برونسی:

پدر وعده‌گاه شهادتش را می‌دانست

خبرگزاری فارس: پسر شهید برونسی گفت: پدر زمان و مکان شهادتش را پیش از شهادت می‌دانست.

پدر وعده‌گاه شهادتش را می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی برونسی عصر امروز در همایش یادواره 300 شهید کارگر استان قزوین با اشاره به اینکه شهید برونسی تحصیلات علمی و دانشگاهی نداشت، اظهار کرد: روح بلند و پاک شهید برونسی و اخلاص و پاکدامنی ایشان زبانزد عام و خاص بود به گونه‌ای که وعده‌گاه شهادتش را در عالم خواب از حضرت زهرا (س) گرفته بود.

وی ادامه داد: شهید برونسی پیش از عملیات بدر در یک صبحگاه مشترک لابه‌لای صحبت‌هایش به زمان و مکان دقیق شهادتش اشاره می‌کند و آرزو دارد گمنام شهید شود و اینچنین هم می‌شود.

پسر شهید برونسی پیرامون خصوصیات پدر بیان کرد: شهید برونسی نسبت به بیت‌المال مسلمین حساس بود و اعتقاد عجیبی به لقمه‌های حلال و حرام داشت.

وی بصیرت، رعایت ادب، مبارزه با هوای نفس و نداشتن وابستگی به مال دنیا را از ویژگی‌های شهدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهدا چنین ویژگی‌هایی را نداشتند به مقام والای شهادت نائل نمی‌شدند.

برونسی ادامه داد: شهدا به مشروعیت دفاع مقدس اعتقاد داشتند و تحت تأثیر امام و رهبرشان بودند نه اینکه از اطرافیانشان تأثیر بگیرند.

وی اضافه کرد: همه‌ی عظمت‌ها، زیبایی‌ها، پاکی‌ها، مظلومیت‌ها و رشادت‌ها در شهدا وجود داشت و این نمونه یک انسان کامل و یک مکتب اسلام است.

پسر شهید برونسی با بیان اینکه الگوی خون شهدا در فرهنگ و مکتب عاشورا بود، تشریح کرد: اینها مجموعه‌ای از ویژگی‌های یک مؤمن است که ریشه در کربلا و عاشورا دارد و شهدا به آن رسیدند و شهدای ما همت، خرازی، بابایی، کاوه، کاظمی، صیاد شیرازی و برونسی‌ها شدند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول