اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تعلیق جلسات پارلمان مصر

خبرگزاری فارس: پارلمان الشعب مصر در اعتراض به مخالفت شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور با برکناری دولت انتصابی "کمال الجنزوری"، نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که جلسات خود را یک هفته به حالت تعلیق درمی‌آورد.

تعلیق جلسات پارلمان مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "محمد سعد الکاتنی"، رئیس پارلمان الشعب مصر در نشست امروز (یک‌شنبه) خود اعلام کرد که در اعتراض به مخالفت شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور با برکناری دولت انتصابی "کمال الجنزوری"، نخست‌وزیر مصر یک هفته جلسات خود را تعلیق می‌کند.

پارلمان الشعب مصر با انتقاد از عدم موافقت شورای عالی نظامی مصر با برکناری دولت انتصابی کمال الجنزوری مخالفت این شورا با درخواست پارلمان مصر مبنی بر بر کناری دولت انتقالی مصر را غیر قابل قبول دانست.

الکتاتنی در این‌باره گفت: این مخالفت موجب بروز بحران بین شورای عالی نظامی و پارلمان الشعب شده و این بحران باید حل شود، چون پارلمان وظایف بسیاری از جمله در مجمع موسسان قانون اساسی بر عهده دارد و نمی‌خواهد به خاطر این اختلاف جلسات و نشست‌های پارلمان تعطیل شود، به همین دلیل  باید راه حلی برای بحران پیدا شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که جلسات پارلمان تنها به مدت یک هفته تعطیل شود.

نمایندگان پارلمان الشعب مصر پیشنهاد سعد الکتاتنی مبنی بر تعلیق جلسات پارلمان به مدت یک هفته را با اکثریت آرا تصویب کردند.

از سوی دیگر کمیسیون قانونگذاری پارلمان الشعب مصر با تصمیمات نشست روز شنبه شورای نظامی با نمایندگان احزاب سیاسی از جمله حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون درباره تشکیل کمیته موسسان برای تدوین قانون اساسی جدید مصر مخالفت کرد.

"صبحی صالح"، نماینده این حزب و نایب رئیس کمیسیون قانونگذاری پارلمان مصر گفت: نشست شورای عالی نظامی مصر با احزاب سیاسی مشورتی بوده و قابل اجرا نیست و تعیین معیارهای لازم برای تشکیل کمیته موسسان در حوزه اختیارات پارلمان است و تصمیمات شورای نظامی با نمایندگان احزاب سیاسی قابل اجرا نیست، در غیر این صورت مجلس تحت قیمومیت این شورا درمی آید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول