اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تحلیلگر مسائل دفاعی پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

ملت پاکستان در انتظار عذرخواهی مستقیم باراک اوباما است

خبرگزاری فارس: تحلیلگر مسائل دفاعی پاکستان معتقد است که اوباما خود باید از ملت پاکستان عذرخواهی کند، در غیر این‌ صورت پاکستان بار دیگر آمریکا را در جنگ علیه تروریسم همراهی نخواهد کرد.

ملت پاکستان در انتظار عذرخواهی مستقیم باراک اوباما است

"جمشید ایاز" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، اظهار داشت: شکست در مذاکرات "مارک گراسمن" نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان و پاکستان نشانه خوبی برای آینده روابط اسلام‌آباد - واشنگتن نیست.

وی گفت: هدف از سفر گراسمن به پاکستان ایجاد ارتباط بین دو کشور بود اما بی نتیجه ماندن این مذاکرات آرزوهای آمریکا را برآورده نکرد.

ایاز معتقد است که دولت برای بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو موضع دو پهلو دارد که این موضع نتیجه فشار احزاب مذهبی به دولت است.

تحلیلگر مسائل دفاعی پاکستان در ادامه گفت: پاکستان باید بر خواسته خود از آمریکا مبنی بر عذرخواهی این کشور به دلیل حمله به پست مرزی "سلاله" به عنوان پیش شرط این کشور برای بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو تأکید کند.

ایاز ادامه داد: پیش از  این هم  موضوع عذرخواهی آمریکا به گراسمن خاطر نشان شده بود اما وی هیچ تضمینی در این باره به دولتمردان پاکستان نداد.

وی معتقد است: باراک اوباما خود باید از پاکستان عذرخواهی کند در غیر این ‌صورت وی نمی‌تواند بار دیگر پاکستان را در جنگ علیه تروریسم با خود همراه کند.

این کارشناس نظامی پاکستان خاطر نشان کرد: پارلمان به عنوان قدرت عالی در پاکستان از دولت خواسته است تا آمریکا را وادار به عذرخواهی کند و واشنگتن نیز باید به این خواسته پارلمان احترام بگذارد زیرا صدای پارلمان صدای مردم پاکستان است.

ایاز گفت: ملاقات زرداری و اوباما در برقراری روابط آمریکا و پاکستان موثر بود.

روابط آمریکا و پاکستان پس از حمله آمریکا به پست مرزی سلاله و کشته شدن 24 سرباز پاکستانی تیره شد، و پاکستان بلافاصله مسیر تدارکاتی ناتو را مسدود کرد.

اسلام‌آباد بازگشایی این مسیر را به عذرخواهی آمریکا منوط کرد اما آمریکا تاکنون از انجام این عمل سرباز زده است.

در حال حاضر، روابط آینده آمریکا و پاکستان پس از مذاکرات بی ثمر فرستاده ویژه آمریکا به اسلام‌آباد و مقامات پاکستانی حالت پیچیده‌ای به خود گرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول