اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان:

علت جذب کارگران خارجی وجود برخی قوانین موجود است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سنگ استان اصفهان گفت: علت جذب کارگران خارجی و به کار نگرفتن نیروهای داخلی در سنگ‌بری‌ها به علت وجود برخی قوانین موجود است.

علت جذب کارگران خارجی وجود برخی قوانین موجود است

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت تولید اظهار داشت: صنعت سنگ استان بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها دارای مشکلات بسیاری شده است.

وی ادامه داد: ارزش افزوده و عدم وعده‌های دولت در زمینه کمک به نوسازی و بازسازی به تولیدکنندگان از جمله مشکلات پیش آمده برای صنعت سنگ است.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان با اشاره به این مطلب که اگر در زمینه تولید نتوانیم رقابت کنیم جای ما در صنعت و تولید گرفته می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تعرفه‌های موجود شاید بتوان از واردات به کشور جلوگیری به عمل آورد اما ما باید تولید خود را رقابتی کنیم تا این عمل بی‌رویه در کشور انجام نشود.

وی اضافه کرد: برخی مواقع شاهد این مسئله هستیم که تعرفه‌های موجود نادیده گرفته می‌شود و باز هم واردات به کشور صورت می‌پذیرد.

احمدی با اشاره به کیفیت سنگ در ایران بیان کرد: کشور ما دارای یک نعمت بزرگی است که در دنیا بی‌نظیر بوده اما ما به علت عوامل گوناگون توان رقابت در دنیا را نداریم.

وی از وضعیت کارگران در صنعت سنگ‌بری استان سخن گفت و اظهار داشت: مشکل کارگری در سطح سنگ‌بری‌های استان فراوان است و بیش‌تر نیروهای این واحدها از اتباع افغانی هستند.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان به مشکل جایگزین کردن نیروهای نیروی کار جایگزین و جدید گفت: با توجه به تلاش‌های بسیاری که انجام شده، کاهش دستمزد مقطوع را برای واحدهایی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند انجام داده‌ایم اما بیمه زیر بار این اقدام نرفت و جذب کارگران جدید را خواستار شد.

وی وجود قوانین موجود برای جذب کارگر را علت بکارگیری نیروهای خارجی عنوان و تصریح کرد: قوانین و اقدامات انجام شده در زمینه بکارگیری نیروهای داخلی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از کار سنخیت ندارد و مسئولان باید بدانند که کارگر و کارفرما دو قطب مکمل یکدیگر بوده و الزام این دو در کنار هم تولید را ایجاد می‌کند.

احمدی تأکید کرد: اگر یکی از دو عنصر کارگر و کار وجود نداشته باشد دیگر وجود کارخانه‌های تولید‌ی بی‌ارزش است.

وی با اشاره بیمه کارگران واحدهای سنگ‌بری اظهار داشت: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی برای جذب نیروهای داخلی نیاز به انگیزه دارند اگر مواردی از قبیل بخشودگی سهم کارفرما از طرف بیمه حمایت شود این واحدها توان جذب 10 هزار نیروی کار داخلی در مدت یک سال را پیدا می‌کنند.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان گفت: در گذشته اگر کارفرمایی لیست کار خود را به مدت یک روز به مسئولان امر تحویل نمی‌داد برای یک سال جریمه برای او در نظر می‌گرفتند و وی به ادامه فعالیت خود ادامه می‌داد اما امروز با توجه به رایانه‌ای شدن سیستم‌ها اگر روزی لیست کاری ارائه نشود علاوه بر جریمه لیست کاری روزهای بعد کارفرما تا زمان پرداخت جریمه از وی دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به صنعت سنگ اظهار داشت: در سراسر کشور 5 تا 6 میلیون خانوار از این صنعت ارتزاق می‌کنند و در حال حاضر مشکلات ساختاری و قانونی، بزرگ‌ترین مشکلی است که کمر این صنعت را شکسته است.

احمدی اظهار داشت: اگر برای پنج سال، بیمه، مالیات و قوانین سخت را از دوش این صنعت بردارند، صنعت سنگ می‌تواند پنج برابر میزان موجود اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول