اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کوهبنان خبر داد:

آغاز احداث پارک بانوان در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر کوهبنان گفت: در آینده نزدیک عملیات ساخت پارک بانوان کوهبنان آغاز می‌شود.

آغاز احداث پارک بانوان در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سید ‌علی روح‌الامینی ظهر امروز در جمع کثیری از مردم ‌این شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: نگاهی کوتاه و گذرا به آیات قرآن کریم ‌بیانگر این واقعیت است که این کتاب الهی در آیات ‌متعدد نمونه‌های‌ فراوانی از شور و مشورت را نقل کرده که نشانه‌ای از‌ وجود‌ این مسئله  مهم در میان اقوام مختلف است. 

وی افزود: اهمیت و جایگاه شورا‌ها ‌‌زمانی بیش از پیش مشخص و جلوه‌گر ‌می‌شود که در قرآن کریم نیز به مشورت و همچنین‌ کار و اندیشه گروهی امر شده و مسلمانان به این راه و روش مبارک توصیه شده‌اند و از انجام کار فردی بدون استفاده از نظر و تجربه دیگران نهی شده است، زیرا سود و نفع بیشتر در گرو کار و خرد جمعی حاصل می‌شود.

روح‌الامینی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز اصل شورا‌ها که‌ به عنوان یکی از اصول مترقی با یک نظام مردم سالار که می‌تواند رأی و نظر مردم را در درون و ساختار حکومت بیش از پیش اعمال کند، تبیین شده و این نشان از جدیت و ‌اهتمام نظام به امر شورا و جایگاه رفیع ‌این نهاد مردم‌مدار در جمهوری اسلامی است.

وی گفت: جا دارد، دولت و مجلس شورای اسلامی با اصلاح قوانین موجود ‌و تفویض اختیارات بیشتر به شورا‌ها‌، دست این نهاد مردمی و خدمتگزار را در امر رسیدگی و حل و فصل مشکلات مردم باز‌تر بگذارند‌.

 روح‌الامینی ابراز داشت: دولت زمینه را بگونه‌ای فراهم کند تا بسیاری از اموری که به واسطه خلاء قانونی‌ اجرای آنها با دشواری و طی مسیرهای زیاد اجرایی می‌شود‌ در حیطه عمل شورا‌ها قرار گیرد تا ‌از این حیطه شورا‌های منتخب مردم بتوانند نقش و جایگاه اصلی خود را در رفع مشکلات و مسائل مردم در سطح شهر‌ها و حتی بخش‌ها و روستا‌ها اعمال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کوهبنان بیان داشت: در این میان نقش و کارکرد شورا‌ها در رفع بسیاری از مباحث اجتماعی، خدماتی و ... ارزنده و مهم می‌شود.

وی عنوان کرد: شورا‌ها‌ی شهر و روستا ‌به عنوان یک نهاد مردمی هستند که از رأی و نظر مردم‌ شکل گرفته پس همواره باید با تمام توان و قدرت بکوشند تا از کاغذ بازی و مباحث دست و پاگیری که انجام خدمت‌رسانی آسان، بی‌واسطه‌ و مداوم به مردم را دچار وقفه می‌کند، دوری گزینند تا  از این طریق از طرفی هم شأن و منزلت‌ اصلی شورا‌ها حفظ شود و از طرف دیگر کارایی و توان شورا بیش از پیش مشخص شود و در این راستا شاهد خدمات بیشتر و گسترده تر این نهاد مردمی باشیم.

روح‌الامینی به گو‌شه‌ای از خدمات انجام شده طی چند ماهه گذشته از جمله‌ ساخت پارک آزادی در ورودی شهر‌، ساخت پارک عرفا در محوطه تاریخی آرامگاه محمد شهید کوهبنانی و جنب قبور 72 عارف‌، تکمیل پارک انتهای خیابان طالقانی و پارک جنب هلال‌احمر خبر داد و افزود: در آینده نزدیک عملیات ساخت پارک بانوان آغاز می‌شود.

وی ابراز داشت: قصد داریم در آینده نزدیک به دلیل مشکلات موجود نسبت به ساخت غسالخانه جدید در جنب امامزاده سلیمان‌شاه اقدام کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات موجود را رفع کنیم.

روح‌الامینی تصریح کرد: با همکاری فرماندار شهرستان و کمک‌ها‌ی فکری و اعتبارات اختصاص داده شده از سوی ایشان در حال انجام موزاییک کردن پیاده‌روها با مساعدت‌ شهروندان کوهبنانی هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم اکثر پیاده‌روها را ساماندهی کنیم.

وی خاطر ‌نشان کرد: به لطف خداوند و همکاری فرماندار شهرستان عملیات آسفالت تعدادی از کوچه‌ها و خیابا‌ن‌ها در حال انجام و همچنین رفوژ خیابان‌های شهدا و شیخ ابو‌سعید در حال اجرا است. 

روح‌الامینی گفت: تا‌کنون بیش از 2 هزار جلد کتاب اصول شهروندی و تقویم بین دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان کوهبنان به صورت رایگان توزیع شده و با همکاری بنیاد شهید عملیات نصب تصویر شهدای شهر کوهبنان بر روی کاشی در بلوارها و میدان‌های شهر به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول