اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابش انتقاد کرد

مسئولان یزد در مقابل کاهش اعتبار مصوبات سفر سوم واکنش نشان ندادند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از عدم واکنش مسئولان استان یزد در مقابل کاهش اعتبار مصوبات سفر سوم دولت به استان یزد انتقاد کرد.

مسئولان یزد در مقابل کاهش اعتبار مصوبات سفر سوم واکنش نشان ندادند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولان شهرستان اردکان با انتقاد از کاهش اعتبار 5 میلیارد تومانی مصوب سفر دور سوم هیئت دولت به استان یزد برای امور فرهنگی شهرستان به 500 میلیون تومان و عدم واکنش مسئولان استان اظهار داشت: این اعتبارات در استان و ارتقای امور فرهنگی تأثیرگذار بود و لازم بود مسئولان استانی در این زمینه واکنش نشان می‌دادند.

وی با طرح این سؤال که آیا این اعتبارات جزو مصوبات ابلاغی دولت نبود، تأکید کرد: مسئولان ارشد استان باید نسبت به بودجه‌های استان حساس‌تر باشند.

تابش هم‌چنین با اشاره به اینکه در برخی موارد آن‌چنان که باید نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های اردکان اهتمام شایسته‌ای نمی‌شود، افزود: پروژه‌های مهم و مورد نیاز اردکان از جمله اجرای آزادراه نطنز - سیرجان (از مسیر اردکان)، اتوبان اردکان - یزد و دو بانده شدن راه‌آهن این مسیر، قطار بین شهری اردکان - مهریز، آب‌رسانی و گازرسانی به بخش محروم خرانق، پروژه‌های میراث فرهنگی، کتابخانه مرکزی شهرستان و ... که غالباً از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان یزد بوده‌اند، اجرا نشده است.

وی تأکید کرد: به طور قطع مسئولان استان باید پی‌گیری‌های خود را در این زمینه برای مردم شرح دهند و عنوان کنند چه اقداماتی برای تحقق مصوبات دولت انجام داده‌اند و چرا با گذشت این مدت هنوز برخی از اولیه‌ترین اقدامات لازم برای اجرایی شدن این پروژه‌ها صورت نگرفته است.

تابش با برشمردن نتایج دیدارهایش با وزیر نیرو و دستور مؤکد وزیر برای تأمین آب صنایع شهرستان اردکان که بعضاً جزو صنایع مادر، زیرساختی و ملی است، گفت: چرا آب مورد نیاز صنایع با وجود پی‌گیری‌های فراوان از طریق وزرای نیرو و تأکید آنها مبنی بر اولویت تأمین آن در استان با مخالفت و چالش رو به رو می‌شود و عزم و پی‌گیری برای حل این مشکل اساسی نیست و مردم شهرستان اردکان مجبورند در فصولی از سال آب شرب بسیار نامرغوب مصرف کنند.

وی تصریح کرد: بعضی فعل و انفعالات و تحولات در جغرافیای شهرستان اردکان با حمایت و یا کم‌توجهی برخی مسئولان استان در حال شکل‌گیری است که لازم است این تحرکات قبل از هر گونه جوسازی و موج‌سواری عده‌ای و انتقال این موضوع به مردم که می‌تواند تنش‌آفرین باشد، با واقع‌نگری خنثی شود.

تابش اظهار امیدواری کرد: تدبیر لازم از سوی مسئولان اتخاذ شود و این طور نباشد که پس از وقوع رخدادی، به دنبال تبرئه خود باشند.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برخی که انتصاب آنها مستقیماً با نظر مسئولان استان بوده، توان انجام وظایف خویش را ندارند و متأسفانه خود در برخی موارد محرک برخی اقدامات که مخالف مصالح دولت است شده، که اعتراضات مردمی را نیز در پی داشته و این موارد از دو سال پیش کتباً و شفاهاً به وزارت کشور و استانداری منعکس شده اما چرا تاکنون ترتیب اثر داده نشده معلوم نیست، اما بی‌توجهی به این امر، بی‌توجهی به خواست مردم و تداوم مسئولیت افراد ضعیف و ناتوان، به نحوی تضعیف دولت است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول