اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان:

عدم امنیت شغلی کارگران از مشکلات بزرگ این قشر است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان گفت: عدم امنیت شغلی کارگران و مباحث مربوط به حقوق و دستمزد از مشکلات همیشگی این قشر بوده است.

عدم امنیت شغلی کارگران از مشکلات بزرگ این قشر است

علی مولیانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کارگران در سال گذشته بیان داشت: سال گذشته که به نام جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده بود سالی پر از فراز و نشیب برای کارگران بود.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که بر روی شعار سال گذشته بیش‌تر توجه شده و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان افزود: سال گذشته برای کارگران با توجه به مسئله تحریم‏ها اثرگذار بوده اما تا حدود محدودی برای این قشر مطلوب بوده است، مشکلات کارگران سال‏های بسیاری است که گریبان‌گیر آنها شده و هنوز برطرف نشده است.

مولیانی با اشاره به مشکلات کارگران اظهار داشت: مباحث مربوط به حقوق و دستمزد، عدم رسیدگی به قرارهای موقت کار وعدم امنیت شغلی کارگران همیشه برای این قشر مشکل‏ساز بوده است.

وی تصریح کرد: مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب که باید قشر کارگر تکریم شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بحث اقتصاد و به علت تشکیل شدن نیمی از جمعیت کشور از قشر کارگر رهبر معظم انقلاب صلاح دیده‏اند که سال جاری را با این شعار آغاز کنند.

وی ادامه داد: تمام ارگان‏ها و تشکل‏ها باید در راستای عملیاتی کردن شعار سال جاری اقداماتی را انجام دهند.

مولیانی بیان داشت: انتظاراتی که سال گذشته از برنامه هدفمندی یارانه‏ها بوده محقق نشد و اکثر مشکلات پیش آمده برای کارگران به دلیل عدم اجرایی شدن وعده‏ها بوده است.

وی واردات بی‏رویه به کشور را عامل تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی بیان کرد و افزود: مسائل مربوط به بانک‏ها و واردات بی‏رویه به کشور مشکلات کارفرمایان و کارگران را بیشتر کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان افزایش 18 درصدی حقوق کارگران را کافی ندانست و اظهار داشت: این افزایش حقوق نیز پاسخ‌گوی نیاز کارگران نبوده و هنوز جامعه کارگری ما نیز زیر خط فقر به سر می‏برند.

وی با اشاره به پیش‏نویس قانون کار بیان داشت: با توجه به راهکارها و پیشنهادات ارائه شده در زمینه قانون کار امید است در مجلس نهم این موضوع مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.

مولیانی تأکید کرد: برای بررسی بیش‌تر در زمینه قانون کار بحث سه‏جانبه‏گرایی سرمایه، کارفرما و به ویژه کارگری رعایت شود و در زمینه حقوق کار و کارگران قانون به صورتی تدوین شود که بحث امنیت شغلی کارگران به خطر نیفتد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول