اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشف کشتی حاوی محموله سلاح در لبنان

خبرگزاری فارس: یک کشتی حاوی مقادیر زیادی سلاح و مهمات که به احتمال قوی برای قاچاق به سوریه تدارک دیده شده بود، در آب‌های منطقه‌ای لبنان توقیف شد.

کشف کشتی حاوی محموله سلاح در لبنان

به گزارش فارس به نقل  از السفیر، ارتش لبنان موفق شد دیروز یک کشتی حامل سلاح را در آب های منطقه ای خود که از لیبی به مصر و سپس عازم لبنان شده بود را توقیف کند.

منابع نظامی لبنانی اعلام کردند که این کشتی با نام لطف الله 2 پرچم سیرالئون را در خود داشت و در مقابل بندر سلعاتا در منطقه شمال توقیف شده است. این کشتی سه کانیتنر داشت که حاوی سلاح های سبک و متوسط به همراه مهمات آنها بود، البته منبع اصلی ارسال این مهمات و مکانی که این سلاح ها برای آن ارسال شده، اعلام نشده، اما منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که این کشتی از لیبی خارج شده و به بندر اسکندریه رفته و از آنجا نیز وارد آب های منطقه ای لبنان شده است، صاحب این کشتی فردی سوری به نام "محمد خ" است و ملوان کشتی نیز برادر همین فرد است.

منابع امنیتی اعلام کردند که سلاح ها در داخل کانتینرهایی مخفی شده بود که روغن موتور به همراه داشت اما نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند آنها را کشف و توقیف نمایند. کلاشنیکوف، رگبارهای ام 16، آرپی جی انداز ها و مقدار زیادی از موشک های آن و راکت های "لاو" بخشی از مهمات موجود در این کشتی بوده است. ماده منفجره "تی ان تی" از دیگر مهمات موجود در این کانتینرها بوده است.

شواهد موجود و گزارش های رسانه ای نشان از آن دارد که این محموله احتمالا قصد ورود به خاک لبنان داشته و قرار بوده از طریق مرزهای زمینی لبنان به سوریه قاچاق شود، اما منابع امنیتی اعلام کردند که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول