اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم مشهد در مجلس نهم:

انتقال مسئولیت‏‌ها به جوان‏ها از شاخصه‌های شکوفایی جامعه است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم مشهد در مجلس نهم گفت: انتقال مسئولیت‏‌ها به جوان‏ها یکی از شاخصه‌ها شکوفایی جامعه است.

انتقال مسئولیت‏‌ها به جوان‏ها از شاخصه‌های شکوفایی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره فرهنگی ادبی هنری "فانوس"، سیدهاشم بنی‌هاشمی اظهار داشت: انتقال مسئولیت‏ها به نوجوانان و جوان‏ها یکی از ویژگی‏های باروری و شکوفایی جامعه است که اگر این کار را انجام ندهیم و فرض کنیم چون بزرگترهایی هستند دیگر نیازی به حضور جوانترها نیست جامعه به سمت شکوفایی حرکت نمی‌کند.

منتخب مردم مشهد در مجلس نهم جشنواره فانوس را تبادل نظری میان نسل گذشته و نسل امروز دانست و تصریح کرد: لازمه انتقال تجربیات از یک نسل به نسل دیگر توجه به نوجوانان و جوان‌هاست.

وی ادامه داد: آشنایی با مسائل سیاسی و اجتماعی اتفاقی نیست و در یک بازه کوچک زمانی میسر نمی‌شود بلکه باید در یک مدت زمان طولانی افراد با مسائل سیاسی رو به رو شوند و به پختگی لازم برسند.

وی نوجوانان و جوانان را طعمه و هدف تبلیغات سوء استثماری بیگانگان و مکاتب انحرافی دانست و تأکید کرد: نوجوانان و جوانان ما باید توجه داشته باشند آن چیزی که ما در اسلام و کشورمان داریم سرمایه‌های ارزشمندی است که در اختیار آنها قرار گرفته است.

منتخب مردم مشهد در مجلس نهم گفت: تجربیات بزرگ‌ترها در مبارزه با تهاجم یکی از این سرمایه‏هاست که جوان‏ترها باید آن را به نحو مناسبی دنبال کرده و دریابند و صاحبان تجربه هم باید با گشاده‏رویی و مسئولیت دادن به جوان‏ترها نقش خود را در بالندگی سیاسی و اجتماعی کشور ایفا کنند.

بنی‏هاشمی با اشاره به استقبال چشم‌گیر نوجوانان و جوانان از نخستین جشنواره فرهنگی ادبی هنری "فانوس" و قابلیت‏های بالای این قشر سنی در بصیرت‏دهی به جامعه افزود: استان خراسان و مشهد هم قابلیت‌های تاریخی دارند و هم نام‌هایی که از این خاک برای دفاع از اسلام، میهن و ارزش‏هایی اسلامی و بومی بسیار بزرگ هستند، کنار این موارد، مهم‌ترین امتیاز مشهد در این است که تفکر شیعی با توجه به حضور مرقد امام هشتم(ع) تفکر قالب این سرزمین شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول